کد خبر: ۱۷۸۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 10 February 2016

بااعلام نتایج رسمی صلاحیت ها توسط هیات مرکزی نظارت برانتخابات مجلس دهم در16بهمن ماه رقابت نامزدهای انتخاباتی وارد فاز جدیدی شدند اما مسئله مهم برسرلیست ارائه شده توسط احزاب است چه اصولگرا و چه اصلاح طلبان که کار را دراین شرایط برای اصلاح طلبان مشکل کرده است.

 نکته مهم و جلب توجه دراین مرحله از رد صلاحیتها آنهم دراین زمان حساس منطقه ودرگیری کشورهای همسایه کمبود زمان ازنظرقانونی برای بررسی بیشتر این افراد بود کسانی که برای اولین بارثبت نام کرده اند وسابقه سیاسی ندارند شاید پرونده اینها بازبینی نشده باشد که دراین موارد شورای محترم نگهبان ومسولین امر باید درقانون انتخابات تجدید نظر نمایندوبرای سالهای آتی که با کثرت کاندیداها مواجه شدند سازوکاری برای سنجش این افراد داشته باشند.

 تنها ایجاد دفاتر نظارت دراستانها وشهرستانها و بخش ها نیست بلکه باید راحل قانونی را پیش بینی کنند که یکی از این راهها استعلام چهارگانه است و بس. و دیگری و بهترین معیار و روش کاندیداهای حزبی است یعنی برای دوره یازدهم زمینه رابرای نظام پارلمانی آماده کنیم تا افراد واجدالشرایط در داخل حزب ثبت نام و مورد ارزیابی کنگره حزب قرارگیرند و افراد باقی مانده بصورت یک لیست واحد توسط شورای هماهنگی اصلاحات و درطیف مقابل ائتلاف اصولگرایان به هیات اجرایی و هیات نظارت داده شود تابررسی صلاحیت ها براحتی انجام گیرد که دراین مرحله هزینه زیادی هم برای نظام وارد نمیشود.

 یعنی انتخابات کاملا حزبی که مزایای زیادی برای جامعه و نظام دارد اولا هزینه تبلیغاتی نامزدها پائین می آید و دیگر پولهای کثیف وارد انتخابات نمیشود واز طرفی مردم عزیز بصورت دموکراسی کامل به برنامه حزب مورد علاقه شان رای میدهند.

 اولویت خانه احزاب درسال جدید تدوین منشور انتخاباتی و حزبی کردن نظام پارلمانی باشد تا در آینده مجلسی قوی و تخصصی به معنی واقعی باشیم تانخبگان نیزدراین مجلس جای داشته باشندنه دلالان و دروغگویان که زمینه مجلس فرمایشی رافراهم مینمایند.

همانطوریکه امام عزیز فرمودند مجلس عصاره ملت است یعنی تقویت احزاب تقویت نیروی کارآمد و نخبگان جامعه بدور از سلایق سیاسی ومنافع گروهی شخصی.

 امادرشرایط موجود وضیعت حاضر اصلاح طلبان با دست بسته نیز وارد انتخابات شوند و باتدبیر و عقلانیت نسبت به معرفی افراد معتدل با گرایش اصلاح طلبی دراستان لیست واحد دهند و لیست تنها از مرجع قانونی یعنی شورای هماهنگی اصلاح طلبان خارج شود وتحت فشارهیچ یک ازمقامات استانی وکشوری لیست رانبندند؛ چراکه بعضی از آقایان برای باقی ماندن در پست شان استان رافدا میکنند واز نیروهای اصلاح طلب بصورت ابزاری استفاده میکنند.

 از اصلاح طلبان استان میخواهم که درشرایط حساس امروزی که انتخابات را مهندسی کرده اند و بسیاری از دوستان رامتاسفانه رد صلاحیت نموده اند بادرایت کامل از ورود افراطی گریها و افراد تندرو به مجلس رابگیرند ومردم راتشویق کنند به افراد اصلح تر و فهرست نهایی ارائه شده رای دهند تامجلسی قوی توام با صلح داشته باشیم که بتوانند درپسابرجام دولت را یاری وبرای استان مفید باشند.

 اگر افراد تندرو و افراطیون اصولگرا وارد شوند هم برای دولت دردسرساز خواهد شد وهم درخاورمیانه با مشکل جنگ روبرو خواهیم شد. دنیا الان به انتخابات ایران چشم دوخته است مااصلاح طلبان باید به عوامل داخلی وخارجی بهانه ندهیم و باتمام نیرو و افراد مصلح و همسو بادولت راانتخاب نمائیم تا بتوانیم جمهوریت و اسلامیتی را که امام خمینی (ره)برای مان یادگارگذاشته حفظ نموده و حامی ولایت فقیه و آرمانهای امام عزیزباشیم. 


علی مدنی

فعال سیاسی اصلاح طلب

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار