از حرف تا عمل ؛
با وجود وعده رئیس سازمان سینمایی کشور و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برای اکران کامل برنامه‌های جشنواره فیلم فجر در مشهد در حال حاضر احتمالا، آن هم به طور غیر قطعی، فقط 15 فیلم در مشهد اکران خواهد شد!
کد خبر: ۱۷۷۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱ 08 February 2016
به گزارش تابناک رضوی، با وجود وعده رئیس سازمان سینمایی و نیز اعلام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در جلسه شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد برای اکران کامل برنامه‌های جشنواره فیلم فجر در مشهد اما انگار صرفا 15 فیلم قرار است در مشهد اکران شود.

یک هفته بیشتر نگذشت از روزی که سیدسعید سرابی پس از برگزاری ماه‌ها جلسات مستمر برای برگزاری شکوهمند جشنواره فیلم فجر در مشهد با تقدیر از پیگیری‌های استاندار خراسان رضوی خبر از تفاهم ویژه‌ای داد که با ناظر و اسپانسر جشنواره فیلم فجر داشته‌اند تا برای اولین بار جدول کاملی از برنامه‌های جشنواره فیلم فجر در مشهد اکران شود که البته به مصداق « هزار وعده خوبان » این بخش از سخنانش وفا نشد که نشد!

آن روز مدیر کل ارشاد ، برگزاری جشنواره فیلم فجر در مشهد را یک مطالبه مردمی خواند و از اکران این فیلمها در سه سینمای آفریقا٬ هویزه و سالن اصغرزاده شهر گفت و اینکه خراسان رضوی جزو معدود استان‌های کشور است که از ماه‌ها قبل به دنبال برگزاری جشنواره بوده و در این مسیر عزمش بسیار جدی است و دبیرخانه‌ دائمی، برای برگزاری جشنواره فیلم فجر فقط در مشهد تشکیل شده و سرآمد بلیط فروشی کشور هستیم و ... الخ.


هزار وعده خوبان در جشنواره فیلم فجر مشهد چقدر وفادار است!؟ 

و اما بالاخره انتظار به سر رسید! و پرونده سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد روز گذشته 18 بهمن‌ماه امسال در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درحالی گشوده شد که در غیاب مدیر کل ، معاون هنری و سینمایی اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در جمع برخی خبرنگاران دعوت شده توسط روابط عمومی این اداره کل زمان جشنواره را از 20 بهمن‌ماه تا 26 ماه جاری اعلام کرد.

ناصر نبی زاده افزود: جشنواره فیلم فجر مشهد در دوره سیزدهم از ۲۰ الی ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۴ در ۲سینمای آفریقا و هویزه برگزار می گردد و اختتامیه در ۲۷ بهمن برگزار خواهد شد.
 
وی همچنین از برنامه‌ریزی اکران ۱۵ فیلم « مالاریا، امکان بینا، اژدها وارد می شود، آخرین بار کی سحر را دیدی، بادیگارد، بارکد، خشم و هیاهو، دختر، دلبری، رسوایی ۲، کفش نهایم کو، لانتوری، نفس، ابد و یک روز و ایستاده در غبار » خبر داد.

وی افزود: در جشنواره فیلم فجر امسال مشهد، روزانه شش سیانس و هر فیلمی سه اکران را در ساعت‌های ١٧، ١٩ و ٢١ خواهد داشت.

نبی‌زاده اضافه کرد: بخش مروری بر انیمیشن و مستند خراسان را نیز برگزار خواهیم کرد که شامل ۴١فیلم با نقد و بررسی خواهد بود. همچنین سه کارگاه از ایده تا فیلم‌نامه در حوزه فیلم‌نامه، از ایده تا تولید در حوزه مستند و کارگاه نقش دکوپاژ در فیلم در حوزه کارگردانی را برگزار خواهیم کرد.

وی اظهار کرد : دو فیلم «بادیگارد» و «اژدها وارد می‌شود» فیلم‌های آغازین سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد هستند که در دو سینما اکران خواهند شد و یک سینما در حال حاضر معلق است تا اگر امکان افزایش فیلم‌ها فراهم شد اکران بعد از ظهر سینما شهید اصغرزاده را به فیلم‌های دیگر فیلم فجر اختصاص دهیم.

معاون هنری ارشاد استان البته توپ را به زمین تهیه کننده ها انداخت که نگاه اقتصادی دارند! و البته نگفت که در عرصه صنعت پرهزینه سینما مگر نباید نگرش اقتصادی داشت! و خراسان رضوی که سرآمد بلیط فروشی کشور در جشنواره فجر شده است چنین نگاهی ندارد!؟

وعده دیگر چه خواهد شد!؟ و کارنامه سینمای خراسان چند می‌شود!
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین از برگزاری اختتامیه فاخر در جشنواره فجر امسال گفته بود و اینکه «همانطورکه در مشهد، اردیبهشتِ تئاتر، کارنامه یکساله تئاتر خراسان است، اختتامیه این جشنواره نیز کارنامه یکساله سینمای خراسان باشد. قطعا باید سعی کنیم اختتامیه‌ای فاخر و باشکوه برگزار کنیم.
این بشارت باشکوه بودن آیین پایانی البته به گفته معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بزرگداشت دو هنرمند بزرگ از جمله فریدون جیرانی  و شهاب ملت‌خواه در مراسم اختتامیه همراه است.

گفتنی است چند روز پیش نیز سرپرست اداره امور سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفته بود که سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از ١٩ بهمن ماه شروع خواهد شد که اینک با 3 روز تاخیر فعلا به 20 بهمن ماه موکول شده است.
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار