رئیس شورای بیماران خاص استان کرمانشاه گفت: یک هزار و 600 بیمار کلیوی در استان وجود دارد که از این تعداد 517 نفر دیالیزی هستند.
کد خبر: ۱۷۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶ 27 January 2016
رئیس شورای بیماران خاص استان کرمانشاه گفت: یک هزار و 600 بیمار کلیوی در استان وجود دارد که از این تعداد 517 نفر دیالیزی هستند. 

به گزارش ایرنا حسین بیگلری روز چهارشنبه در شورای هماهنگی سازمان های بیمه گر با انجمن های بیماران خاص استان افزود: بیماران خاص با مشکلات عدیده ای مواجه اند و علاوه بر موضوع درمان با مشکلات معیشتی نیز رو به رو هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور خاطرنشان کرد: تا چند سال گذشته بیماران خاص در خصوص درمان و تهیه دارو با مشکلات زیادی مواجه بودند که با وجود اجرای طرح تحول سلامت این مشکلات کاهش یافته است.

این مسئول مشکلات معیشتی این بیماران را مانعی پیش روی درمان موفقیت آمیز آنها عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه در طرح تحول سلامت 94 درصد هزینه ها توسط بیمه ها پرداخت می شود، اما بیماران خاص حتی از پرداخت سهم 6 درصدی خود نیز عاجز هستند.

نماینده مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه از فعالیت 6 انجمن مردم نهاد در زمینه کمک به بیماران خاص خبر داد و گفت: حدود 36 هزار نفر نیز عضو این سازمان ها هستند.

سیاوش امیری با بیان اینکه انجمن های مردم نهاد باید نگاه غیردولتی داشته باشند و به درآمدهای خود و بخش غیردولتی متکی باشند، افزود: استانداری به عنوان یک دستگاه حاکمیتی به انجمن ها نگاه حمایتی دارد.

وی به کمک های استانداری در زمینه حمایت از بیماران خاص اشاره کرد و گفت: راه اندازی اتوبوس دیابت، طراحی سایت برای ثبت اطلاعات بیماران خاص که مورد استقبال قرار نگرفت و پیگیری برای ایجاد درمانگاه جامع بیماران خاص از جمله این اقدامات حمایتی بوده است.

مسئول کانون بیماران هموفیلی استان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات بیماران هموفیلی در استان اظهار کرد: 300 بیمار هموفیلی در استان داریم.

جلیل صفری عدم پوشش بیمه ای برای انجام آزمایش ها را یکی از مشکلات عمده بیماران هموفیلی دانست و گفت: از ابتدای مرداد ماه امسال 13 بیمار هموفیلی به جمع این بیماران در استان افزوده شده است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابتی نیز در این جلسه از وجود 20 هزار بیمار دیابتی تیپ 2 در کرمانشاه خبر داد و بیان داشت: این بیماران از لحاظ مالی نیز کم توان و نیازمند مساعدت هستند.

فاطمه رضوان مدنی راه اندازی اتوبوس دیابت برای غربال گری و پیشگیری از دیابت در سطح استان کرمانشاه را یادآور و خواستار حمایت بیشتر از این بیماران و همکاری بیشتر بیمه ها در زمینه تهیه داروهای این بیماران شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار