به همت سازمان بهزیستی در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه؛
طرح آگاه‌سازی «کیان» به همت بهزیستی استان کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹ 14 March 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، کارگاه آگاه‌سازی کیان (کارمند یاری) ظهر امروز چهارشنبه (۲۳ اسفندماه) در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه توسط کارشناس و مشاور بهزیستی برگزار شد.

بختیار قادری کارشناس و مشاور بهزیستی در این کارگاه، اظهار کرد: اعتیاد و مصرف مواد مخدر مشکلات و آسیب‌های اجتماعی زیادی را در جامعه به وجود می‌آورد که طلاق، همسرآزاری، کودک آزاری و جرائم مالی از نمونه‌های بارز آن است.

وی افزود: برنامه کارمند یاری در خصوص پیشگیری و درمان آسیب‌های روانی با هدف ارتقاء سطح سلامت روان کارکنان، خانواده‌ها و اجتماع پیرامون آنان با هدف افزایش بهره‌وری سازمانی، پیشگیری از بروز و شیوع اعتیاد در محل کار و افزایش مهارت‌های ارتباط موثر در کارکنان ادارات استان کرمانشاه اجرا می شود.

کارشناس و مشاور بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: فشارهای کاری در محیط‌های اداری یکی از عواملی است که سلامت روان کارکنان و پرسنل را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: این امر ممکن است آن‌ها را به سمت آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد سوق دهد، لذا در این طرح که شامل بخش‌های آموزش، مشاوره و اجرای تصادفی اعتیاد است افراد را مورد پایش قرار می‌دهیم و درصورتی‌ که تحت استرس کاری قرارگرفته باشند به آن‌ها مشاوره می‌دهیم.

قادری یادآور شد: عناوین آموزشی طرح کیان آشنایی با کلیات اعتیاد و مفاهیم پیشگیری، معرفی مهارت‌های زندگی موثر در پیشگیری از اعتیاد، آشنایی با انواع مواد اعتیاد آور، آشنایی با باورهای غلط اعتیاد، آشنایی با اصول کلی درمان اعتیاد و معرفی الگوهای درمان اعتیاد است.

وی در پایان با اشاره به اینکه مخاطبان این برنامه در درجه نخست همه کارکنان سازمان‌ها هستند، خاطرنشان کرد: تاکید این برنامه بر پیشگیری اولیه است و در درجه دوم مخاطبان عمده این برنامه، کارکنان متعددی هستند که می‌توانند درگیر مسائلی مانند اعتیاد، استرس یا افسردگی و حتی مشکلات شخصی مانند ازدواج و طلاق باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار