معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر ساخت ۲۳ هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی در دست اجراست.
کد خبر: ۱۱۵۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰ 23 February 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، ارسلان مالکی امروز (۳ اسفند) در مراسم قرعه‌کشی واگذاری زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در استان با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: دولت سیزدهم که برآمده از جمهور و مردم است از ابتدای شکل‌گیری نمی‌توانست در مقابل مشکلات مردم و دغدغه آنان بی‌تفاوت و بدون برنامه باشد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه رفع دغدغه مسکن مردم و جوانی جمعیت به عنوان دو موضوع محوری با جدیت در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت، افزود: خانواده به عنوان مهمترین مرکز و پایگاه انسان‌سازی مورد توجه دولت سیزدهم بوده و اگر ما به دنبال اجتماع جوان و سرزنده هستیم توجه به خانواده بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: اجرای قانون جوانی جمعیت فقط یک تکلیف قانونی نیست بلکه ضرورتی اجتناب‌پذیر و مورد تأکید همه بزرگان نظام است.

مالکی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ اقدام خاصی برای موضوع افزایش و جوانی جمعیت صورت نگرفته، ادامه داد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید و دولت سیزدهم با اراده و همتی که دارد این قانون را آن گونه که شایسته مردم است اجرا خواهد کرد.

وی با تأکید بر اهمیت جمعیت جوان برای مدیریت و توسعه کشور، عنوان کرد: دولت با توجه به این اهمیتی که برای نسل جوان و خانواده وجود دارد مشوق‌های قانونی را دنبال می‌کند که یکی واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز شاهد تخصیص زمین برای ۵ هزار خانواده مشمول طرح جوانی جمعیت در خراسان جنوبی هستیم، افزود: ارزش ریالی این زمین‌ها ۱۲ هزار میلیارد تومان است، اما برای دولت این هزینه‌ها مهم نیست بلکه برخورداری خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت حائز اهمیت است.

مالکی یادآور شد: در سال‌های گذشته قبل از دولت سیزدهم هیچ اتفاقی برای تأمین مسکن فاقدین مسکن اتفاق نیفتاد و علی‌رغم وجود امکانات، اما اراده‌ای در این زمینه وجود نداشته است و حتی یک واحد مسکن هم ساخته نشد.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم، تصریح کرد: در همین راستا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن ثبت نام کردند و دولت با آگاهی از اینکه تأمین مسکن یکی از سخت‌ترین برنامه‌هاست، با وجود مشکلات و پیچیدگی حل آن، وعده داد و با اراده و تمام ظرفیت برای تحقق این وعده تلاش می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که اکنون بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ واحد مسکونی در سطح کشور در حال ساخت است، گفت: اکنون ساخت ۲۳ هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی در دست اجرا است.

مالکی متذکر شد: دولت سیزدهم نشان داد چنانچه برای حل مشکلات مردم اراده کنیم، شدنی است و دولت نیز با این نگاه و رویکرد برای حل مشکلات مردم از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما هم به همه مشمولان قانونی جوانی جمعیت همانگونه که وعده کردیم این عدد را تا پایان امسال به ۷۰ هزار واحد برسانیم و خوشبختانه امروز از این عدد عبور کردیم، زمین تمام مشمولات قانون جوانی جمعیت را تأمین و واگذار خواهیم کرد.

به گفته وی؛ در بحث نهضت ملی مسکن هم تا تمام فاقدین مسکن واجد شرایط خانه‌دار نشوند به صورت جهادی و شبانه روزی تلاش خواهیم کرد و به مردم قول می‌دهیم مشکلات آنان به ویژه در حوزه مسکن را مرتفع خواهیم کرد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار