مدیرکل تعاون، کار، رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه هزار و ۱۲۱ تعاونی در خراسان جنوبی فعال است، اظهار کرد: در این تعاونی‌ها، هزار و ۱۱۲ بیمه شده کار می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷ 23 April 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، غلامرضا اشرفی، امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کاهش ۵۸ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار را در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ را در خراسان جنوبی داشتیم، گفت: طی سال ۱۴۰۲ در زمینه اشتغال مجدد بیکاران ۱۸۵ نفر برگشت به حوزه کاری داشته‌ایم.

وی افزود: تسهیلات در نظر گرفته شده برای خراسان جنوبی در بخش مشاغل خانگی ۱۲۴ میلیارد تومان است که از این میزان ۸۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

اشرفی ادامه داد: تعهد اشتغال خراسان جنوبی در سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۵۹ فرصت شغلی بوده است که در سامانه رصد اشتغال ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت شده است.

مدیرکل تعاون، کار، رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در سال ۱۴۰۲ تعاونی‌های خراسان جنوبی ۲۳ میلیون دلار صادرات به کشور‌های همسایه و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادرات داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴۹ درصد افزایش داشته است.

اشرفی در خصوص اهم برنامه‌های هفته کار و کارگر گفت: ۲۶ نفر از کارگران خراسان جنوبی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام خواهند شد، همچنین برپایی میز خدمت، دیدار با نماینده، ولی فقیه و جشن تجلیل از کارگران ساختمانی در بیرجند، برپایی نشست ایمنی از جمله برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ورزش کارگری سال گذشته مدال آفرینان خوبی در خراسان جنوبی داشتیم، اظهار کرد: مراسم تجلیل از این افراد برگزار خواهد شد و امروز پروژه‌های ورزشی کارگری متعددی در شهرستان‌های خراسان جنوبی فعال است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در خراسان جنوبی فعال است، گفت: به مناسبت هفته کار و کارگر ۲۶ برنامه محوری در استان و ۱۲۰ برنامه در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

اشرفی درخصوص موضوع حقوق معوقه کارگران نیز یادآور شد: یکی از معیار‌های ما برای انتخاب واحد نمونه تولیدی نداشتن معوقه کارگری است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار