پویش مهربانی به مناسبت عید نوروز و ایام مبارک رمضان و با هدف کمک به نیازمندان و محرومین جامعه در کردستان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ 04 February 2024

به گزارش تابناک کردستان، بختیار خلیقی مدیرکل صنعت معدن و تجارت کردستان در جلسه هماهنگی پویش مهربانی که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح پویش مهربانی اطلاع‌رسانی لازم را در بین جامعه هدف سازمان که شامل بیش از ۸۶ هزار واحد صنفی و تجار، بازرگانان، واحد‌های تولیدی و معادن است انجام خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی‌های لازم در خصوص اجرای پویش مهربانی را از طریق تشکل‌های صنفی و سامانه‌های در اختیار انجام و امیدواریم بتوانیم در این حوزه نقش‌آفرینی لازم را داشته باشیم.

رضا طوسی مدیرکل کمیته کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: از جامعه کارمندی استان در حوزه حمایت از ایتام تقدیر می‌کنیم امروز کارمندان برخی ادارات به صورت خاص در کنار کمک به حامی یابی مشکلات قابل توجهی از خانواده ایتام را حل می‌کنند.

وی اضافه کرد: برای مثال متولیان اداره کل محاسبات استان در حوزه رفع مشکل مسکن ایتام و نیازمندان کمک‌های قابل توجهی را داشته‌اند.

مدیرکل کمیته کردستان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از حامیان ایتام غیربومی هستند، اذعان کرد: امیدواریم با فرهنگ‌سازی‌های لازم زمینه و بستر برای جذب حامیان بومی برای ایتام در استان فراهم شود این کار زمینه را برای رفع بیش از پیش مشکلات این قشر فراهم می‌سازد.

طوسی با بیان اینکه ۱۲۰ نفر از خانواده دانشگاه علوم پزشکی همیار خاص کمیته امداد است، اضافه کرد: در شهر سنندج خانواده‌هایی نیازمندی داریم که با وجود مشکلات مالی توانسته‌اند درجات علمی و دانشگاهی را طی کنند.

وی افزود: برای عید مهربانی انتظار داریم هر کارمند ۱۰۰ هزار تومان کمک کند این کار می‌تواند کمک قابل توجهی را برای نیازمندان جمع‌آوری کند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: نوروز باستانی فرصت مغتنمی است تا بتوانیم گسست‌های عاطفی که در جامعه ایجاد شده را پر کنیم.

وی افزود: بخش قابل توجهی از جامعه ما با مشکلات اقتصادی مواجه هستیم، پیشنهاد می‌شود جامعه هدف تنها به ایتام خلاصه نشود و سایر نیازمندانی که حتی زیرپوشش نهاد‌های حمایتی نیستند مورد توجه قرار گیرند.

وی اضافه کرد: در داستان کرونا ثابت شد در جامعه ما مردم مهربان زیاد وجود دارد تجربه گروه‌های جهادی و کمک‌های مومنانه باید در اجرای این طرح مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تمام ظرفیت‌ها به ویژه قرارگاه رمضان، سپاه، بسیج و ... در این پویش مورد توجه قرار گیرد، گفت: اطلاع‌رسانی دقیق در مورد میزان جمع‌آوری کمک‌ها و نحوه هزینه‌کرد آن انجام شود این کار اعتماد مردم را به دنبال خواهد داشت.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار