مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، از اجرای مرحله جدید و بزرگ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» خبر داد و گفت: در این طرح اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۱۵۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹ 03 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس مختار احمدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، از مرحله جدید و بزرگ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه(اول تا هفتم) در دهه مبارک فجر و همزمان با چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت، خبر داد.

وی ادامه داد: در این طرح اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی(گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات) از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: در طرح جدید شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را ماهانه دریافت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: امکان جا‌بجایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نیست به‌عنوان مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد و فقط برای گروه لبنیات (شیر، پنیر و ماست) امکان‌پذیر خواهد بود.

احمدی با اشاره به اینکه قیمت روز سبد مشتمل بر ١١ قلم، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت، کنند، ادامه داد: مابه‌التفاوت خرید تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌‌شود.

وی اضافه کرد: مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار