معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: واحد صنعتی مس کاتد سربیشه با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۷۰۰ تن احداث و راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۰۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰ 23 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی امروز در مراسم کلنگ‌زنی واحد صنعتی مس کاتد شهرستان سربیشه اظهار داشت: پروژه واحد صنعتی و فرآوری مس کاتد این شهرستان با همت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شروع و احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرمایه اولیه برای احداث این واحد صنعتی مبلغی بیش از ۷۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: همچنین این واحد فرآوری طرفیت تولید سالانه بیش از ۷۰۰ تن مس کاتدی را دارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: به طور یقین احداث است کارخانه و واحد صنعتی در شهرستان سربیشه سبب رونق اشتغال و معیشت مردمان این دیار خواهد شد.

اشرفی گفت: یکی دیگر از نکات مهم احداث این واحد فرآوری در حقیقت این است که برخی از معادن و خرده معادن کوچک که توانایی احداث کارخانه و فرآوری مواد معدنی خود را ندارند، واحد صنعتی مس کاتد می‌تواند مواد اولیه آن‌ها را تجمیع و فرآوری نماید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری و افتتاح از واحد صنعتی مس کاتد شهرستان سربیشه باشیم.

محمد رضا لکزائی، فرماندار سربیشه هم در این مراسم از فراهم بودن بستر و زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان خبر داد و گفت: پروژه واحد فرآوری و کارخانه مس کاتدی با ورود و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذار این پروژه برای شروع کار کارخانه مبلغی بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشته است.

فرماندار سربیشه با بیان اینکه این کارخانه سالانه می‌تواند بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تن کنسانتره مس اکسیدی تولید کند، گفت: این واحد فرآوری ظرفیت تولید سالانه بیش از ۷۰۰ تن مس کاتدی را دارد.

لکزایی با اشاره به اینکه این کارخانه طی دو فاز احداث می‌شود، افزود: بر اساس زمان‌بندی، راه‌اندازی هر فاز یک سال زمان می‌برد و اشتغالزایی بیش از ۷۵ نفر نیز محقق خواهد شد.

وی فراهم بودن زیرساخت‌ها برای احداث یک واحد تولیدی را امری مهم خواند و گفت: زمین کارخانه تولید مس کاتدی در محلی واقع شده که به شبکه برق نزدیک و از طرفی می‌تواند از پساب فاضلاب شهر سربیشه نیز در امر تولید استفاده کند.

به گفته وی بستر و زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان فراهم است.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار