نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم از کیفیت پایین و قیمت بالای خودروهای داخلی ناراضی هستند، تکمیل سامانه گرمسیری کرمانشاه را به ستون امنیت غذایی کشور تبدیل می‌کند.
کد خبر: ۱۱۴۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵ 04 January 2024

نارضایتی مردم از کیفیت پایین و قیمت بالای خودروهای داخلی/تکمیل سامانه گرمسیری، کرمانشاه را به ستون امنیت غذایی کشور تبدیل می‌کندبه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین، محمد رشیدی در نطق میان دستور جلسه علنی مجلس اظهار کرد: بیکاری و مشکلات معیشتی و تاکید بر تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی و توانمندسازی اقتصادی و فاصله‌گیری از اقتصاد دولتی و دستوری از معضلات استان کرمانشاه است.

وی افزود: عمل بی‌قید و شرط دولت به مصوبات مجلس، نارضایتی مردمی از کیفیت پایین خودروهای داخلی و توجه به محرومیت‌های مدال آوران ورزشی ملی و جهانی بخشی از این مطالبات و معضلات است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همت خود را در توانمندسازی اقتصادی و کاهش مشکل بزرگ بیکاری استان کرمانشاه به کار گیرید، حق مردم دلاور، ایثارگر و باسخاوت کرمانشاه این حجم بزرگ بیکاری، مشکلات معیشتی و اقتصادی نیست.

وی بیان کرد: مردم ‌شجاع و مهربان کرمانشاه هشت سال درگیر جنگ تحمیلی بودند و پس از آن ۲۰ سال مورد غفلت و فراموشی توسط دولت‌ها قرار گرفتند.

رشیدی خطاب به دولت عنوان کرد: واحدهای بزرگ اقتصادی دولت را مامور کنید تا در کرمانشاه که ظرفیت هم‌جواری و ۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک و امن با کشور عراق دارد سرمایه‌گذاری کنند و‌ در این راستا زمینه ورود بخش خصوصی را آسان کنید.

مطالبه مجلس از دولت، عمل بی‌قید و شرط به مصوبات مجلس است

نماینده مردم شریف کرمانشاه و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه مطالبه مجلس از دولت، عمل بی‌قید و شرط به مصوبات مجلس است، گفت: قانون جوانی جمعیت، خانواده و افزایش‌ حقوق سربازان و رتبه بندی معلمان فرهیخته و تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که استوانه‌های مادی و معنوی خانواده‌های ایرانی هستند، حاصل تلاش‌های نمایندگان مجلس یازدهم به نفع مردم بود.

رشیدی ادامه داد: دولت مردمی سید ابراهیم رئیسی، توقع مردم و نمایندگان مجلس از شما این بود که در راستای مردمی سازی اقتصاد و خروج از اقتصاد دولتی و دستوری بیش از دولت های دیگر تلاش می‌کردید که این‌گونه نشد.

وی تاکید کرد: با اقتصاد دولتی و دستوری همچنان شاهد افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی و کوچک‌ترشدن سفره معیشتی مردم خواهیم بود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مردم از کیفیت پایین خودروهای داخلی قیمت بالای آن ناراضی و شاکی هستند‌، خودروهای بی‌کیفیت داخلی موجب مصرف بی‌رویه انواع سوخت و آلودگی شدید هوا به خصوص در کلان شهرها شده است.

رشیدی افزود: به چه دلیل بیش از ۵۰ سال از خودروهای داخلی که کیفیت آن هرسال کاهشی و قیمت آن افزایشی است، باید حمایت کنیم؟

وی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: شما سه مرتبه واردات خودرو را به اشکال مختلف آزاد کردید ولی دولت دراین باره هیچ عمل مثبتی انجام نداد و حتی لایحه خود را نادیده گرفت‌، امیدوارم دولت این سیاست غلط خود را به زودی اصلاح کند.

دکتر رشیدی گفت: کرمانشاه به‌عنوان قطب کشاورزی امسال رتبه چهارم تولید گندم کشور را به خود اختصاص داد، تکمیل سامانه گرمسیری و آغاز عملیات سامانه سردسیری می‌تواند این استان زرخیز را از ستون‌های امنیت غذایی کشور قرار دهد.

وی اضافه کرد: سامانه آب سردسیری که از مصوبات سفر رهبری به کرمانشاه است ۱۳ سال مغفول مانده و دستور ایشان مورد بی توجهی قرار گرفته، مطالبه کشاورزان، صنعتگران و مردم کرمانشاه آغاز عملیات اجرایی این سامانه است.

رشیدی اذعان کرد: ورزشکاران پرافتخار کرمانشاهی را دریابید، جوانان پهلوان و غرورآفرین کرمانشاهی که مفتخر به کسب مدال های رنگارنگ در مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی شده‌اند، امروز در کم‌ترین کانون توجه و حمایت قرار دارند و از امکانات ورزشی متعددی محروم مانده‌اند.

اقدامات مجلس یازدهم ارزشمند است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم که مقام معظم رهبری به آن مجلس انقلابی می‌گوید کارهای ارزشمندی در حوزه قانون‌گذاری و نظارت، برنامه و بودجه انجام داده است.

رشیدی عنوان کرد: تصویب طرح اصلاح و قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی که از توفیقات بنده و همکاران محترم بود باعث شد تا رشد گندم در سه سال به صد درصد و کشور در تولید گندم نان به خودکفایی برسد.

وی ادامه داد: قانون جهش تولید مسکن و جهش دانش بنیان و تسهیل مجوزهای فضای کسب و کار از جمله مصوبات دیگر مجلس انقلابی بود که در جهت اجرای آن نیازمند تلاش بیشتر دولت هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو ضامن امنیت و موتور محرکه توسعه کشور است که باید تقویت شود.

برچسب ها: تابناک ، کرمانشاه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار