ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: در ۹ ماه سپری شده از سال جاری ۲ میلیارد و ۲۶۲ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۸۹۶ دلار کالا به وزن پنج میلیون و ۵۶۱ هزار و ۴۲۱ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.
کد خبر: ۱۱۴۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴ 03 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «علی‌اصغر عباس‌زاده» افزود: این میزان صادرات کالا در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش ۱۲ درصد و از حیث وزن، رشدی هشت درصدی داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات،کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف عنوان کرد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه در ادامه اشاره ای نیز به آمار ۹ ماهه واردات گمرکات استان داشت و بیان کرد: در ۹ ماهه سپری شده از سال ۱۴۰۲ در مجموع ۷۶ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۲۳۰ دلار کالا به وزن ۱۱ هزار و ۳۷۴ تن از طریق گمرکات کرمانشاه، شوشمی، شیخ صله و پرویزخان وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش چهار درصد و از حیث وزن ۲ درصد کاهش داشته است.

عباس‌زاده عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی، کاتالیست تری اتیل آلومینیوم، کو پلی اتیل ونیل ستات، الیاف فیبرنوری، قطعات کوره القایی و سایر کالاها عنوان کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار