مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشوردرمشهد تاکیدکرد:
مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور گفت : باید صادرات را در بخش صنعت طلا و جواهر فعال کنیم تا در بحث تولید موفق تراز قبل باشیم و بتوانیم موانع موجود برسرراه تولید وصادرات این صنعت ارزشمند را رفع کنیم .
کد خبر: ۱۱۴۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶ 01 December 2023

به گزارش تابناک رضوی، غلامرضا حسن پور با بیان این مطلب افزود: درراستای دغدغه ها و فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی ،درمجموعه بسیج چندین میز بین المللی را فعال کرده‌ایم، مانند میز عراق، روسیه ،سوریه و لبنان که درحال حاضر فعال شده است . همچنین بزودی میزهای پاکستان و افغانستان نیز راه اندازی و با میزهای خراسان شمالی وخراسان جنوبی فعال خواهندشد و فعال شدن میز عربستان نیز در دستور کار قرار دارد.
حسن پور تاکید کرد: بسیج با همکاری اتاق بازرگانی و اصناف می تواند کارهایی که شاید از توان بخش خصوصی خارج است را انجام دهد. زیرا برخی از موانع و بخشنامه‌هایی است که بخش خصوصی اگر بخواهد از آن دفاع کند این تصور پیش می‌آید که شاید منافع خودشان را در نظر می‌گیرد.
وی ادامه داد: اگر بسیج بیاید و این مطلب را روشن کند که برخی کارها می‌تواند اشتغال ایجاد کند و سرمایه کشور را افزایش دهد، چون بسیج ذی نفع نیست از او بیشتر پذیرش دارندواین موضوع می‌تواند سرآغاز اتفاقات خوبی در حوزه های تولید باشد.
مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور تصریح کرد:امیدوارم مشکلاتی که درسر راه تولید مطرح شده ، بررسی شود تا اگر لازم است این مباحث را به جلسه سران قوا ببریم و برخی از موانعی که وجود دارد را برطرف نماییم.
وی با اشاره به این نکته که متاسفانه ما از این صنعت اشتغال آفرین وسرمایه ساز وارزآور غفلت کرده‌ایم، بیان داشت: این غفلت سبب شده است تا برخی از بزرگان این صنعت به خارج از کشور بروند و سرمایه هایشان را نیز با خودشان ببرند و امیدواریم درس عبرتی برای مجموعه دولت باشدوبه بخش خصوصی اهمیت بیشتری بدهندتا بجای نگاه به خارج کشور ،بارفع موانع تولید بتوانند به اشتغال و تولید کشور کمک کنند.
حسن پور یادآور شد: اگرچه در این صنعت متاسفانه گاهی برخی از افراد بازاری نما و گاهاقاچاقچی هم هستند که با آنها برخوردهایی انجام می‌شود اما این به آن معنی نیست که همه را متهم نماییم زیرا اکثریت فعالان حوزه صنعت طلا ،جواهر وگوهرسنگ ها ،انسان های شریف ودلسوز وسختکوشی هستند که دلشان برای اعتلای کشورشان می تپد.

مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشورضمن قدردانی اززحمات مدیران نمایشگاه بین‌المللی مشهد وهمه عوامل برگزاری این نمایشگاه موفق در مشهد ،تاکید کرد: این نمایشگاه تجلی زحمات و هنر صنفی است که در دوران های مختلف دفاع مقدس و هم در پیروزی انقلاب و همچنین در دوران کرونا به مردم و نظام کمک کرده اند و امید است که با تدابیر ارزنده مجلس ودولت و متولیان امر بتوانیم این زحمات را جبران کنیم وبه تقویت جایگاه بین المللی صنعت طلا و جواهر کشور عزیزمان کمک کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار