رییس ستاد انتخابات کرمانشاه با بیان اینکه تمام فرآیند انتخابات استان بر اساس قانون و بدون شائبه انجام می‌شود، گفت: امروز یکی از وظایف اصلی همه ما آگاهی دادن به مردم برای افزایش سطح مشارکت و انتخاب گزینه اصلح در انتخابات است.
کد خبر: ۱۱۴۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰ 28 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا از دفتر معاونت سیاسی استانداری کرمانشاه، «علی شعبانی» شامگاه دوشنبه در نشست هم اندیشی با جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد استان با موضوع مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی افزود: یکی از واژه‌های مهم کلیدی که مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود بر آن تاکید داشتند" قوی بودن ایران" است.

وی اضافه کرد: بعد از معاهده ورسای و جنگ جهانی اول در سال‌های ۱۹۱۸ و ۱۹۱۹ متاسفانه ایران نتوانست جایگاه واقعی خود را در جهان پیدا کند، بعد از جنگ جهانی دوم نیز با وجود جایگزین شدن بسیاری از کشور‌ها در دنیا بازهم کشور ما نتوانست جای خود را پیدا کند، ولی امروز با وجود تغییراتی که در جهان و روابط میان قدرت‌ها رخ می‌دهد، توانسته ایم جایگاه واقعی خود را بازیابیم.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تاکید کرد: آمریکایی‌ها در سند امنیت ملی ۲۰۳۰ خود کامل به این موضوع اشاره و تاکید کرده اند که اگر تا سال ۲۰۳۰ نتوانیم نقش هژمونی ایالات متحده را حفظ کنیم قدرت‌های نوظهوری مثل چین، هند، روسیه و ایران جای ما را می‌گیرند و باید فضایی ایجاد کنیم تا قدرت هژمونی ما حفظ شود.

شعبانی ادامه داد: اگر بخواهیم جنگ اوکراین را تفسیر کنیم این جنگ به تنهایی نمی‌توانست تاثیری در نظم نوین داشته باشد و اینجاست که این مساله مطرح می‌شود، چرا جنگ غزه راه افتاده است و چرا این هجم عظیم کشتار وحشتناک را شاهد هستیم و اسرائیل جنایتکار بدون هیچ ابایی از جهانیان با هجمه‌های مختلف به حملات خود ادامه می‌دهد؟ بدون شک دلیل آن مربوط به همین فضاست و برمی گردد به نظم جدیدی که قرار است در دنیا شکل بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه افزود: در جنگ اوکراین ۲۶۰ میلیارد دلار به این کشور کمک شد، چه اتفاقی افتاد؟ با این تذکر که تسلیحات راهبردی به اوکراین تعلق نگرفت، چون معتقد بودند نباید جنگ زود تمام شود و هدف، جنگی فرسایشی است تا روسیه درگیر و خسته شود چرا که روسیه جدید داشت به عنوان یک قدرت نوظهور عَلَم می‌شد.

رییس ستاد انتخابات کرمانشاه: افزایش مشارکت سیاسی، اجتماعی وظیفه همگانی است

شعبانی به این نکته هم اشاره کرد که تمام دوستان حاضر و نخبگان جامعه باید بتوانیم مسائل کلی را بدانیم و بشناسیم و سایر مسائل را در ذیل آن‌ها بررسی کنیم، امروز اگر کسی در حوزه اقتصادی خلل ایجاد می‌کند فقط موضوع ساده اقتصادی نیست و باید بررسی شود و دامنه اثرات آن بر حوزه‌های مختلف جامعه مورد تحلیل واقع گردد. ما امروز توانسته ایم در کشور پوسته اولیه بیرونی یعنی پوسته نظامی را سخت کنیم و طوری قدرت و توان بالای نظامی را به رخ کشیدیم که طرف مقابل نمی‌تواند به ما حمله نظامی کند و جنگ‌ها و درگیری‌های ما مثل همه ابر قدرت‌ها خارج مرز‌ها و جغرافیای ماست، پس لایه اول خوب عمل می‌کند، اما پوسته‌های داخلی مثل حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دچار مشکل است.

وی گفت: در استان کرمانشاه هم وضعیت همین گونه است و ما وظیفه دارم مشکلات استان را پیگیری نماییم، ما در استان کرمانشاه مشکل امنیتی خاصی نداریم بیشترین چالش ما موضوعات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است.

شعبانی افزود: سن ازدواج در کرمانشاه بالا رفته و باید اقداماتی در زمینه کاهش آن انجام پذیرد، لازمه این امر هم برنامه ریزی و کار فرهنگی است و هم برنامه و کار اقتصادی، فاصله ما در حوزه‌های فرهنگی با استاندارد‌های مورد نظر باید کاهش یابد. با بررسی مسایل اجتماعی و فرهنگی استان می‌بینیم تاب آوری مردم در جامعه کاهش داشته و این امر باید اصلاح شود.

وی گفت: حاشیه نشینی یکی دیگر از معضلات استان است که باید اصلاح شود، کرمانشاه به واسطه موقعیت خاصی که در غرب کشور دارد و این موضوع که در چند حوزه مرکز غرب کشور است، مهاجر پذیر بوده و از استان‌ها و شهر‌های همجوار به کرمانشاه مهاجرت شده و این روند مشکل دیگری بنام حاشیه نشینی را هم پدید آورده است که باید هر چه سریعتر درمان شود، مجموعه مدیریتی استان، استاندار و همه عزیزانی که احساس وظیفه کرده اند و به نوعی این مشکل را درک کرده اند دست به کار شده تا مشکل حل گردد، اقدامات ارزشمند صورت گرفته و اعتبارات خوبی هم جذب شده، برنامه‌های خوبی مد نظر است تا هرچه سریعتر این مشکل در کرمانشاه حل شده یا کمرنگ‌تر گردد.

شعبانی در ادامه گفت: انباشت مسائل کوچک حل نشده اجتماعی در کرمانشاه، امروز یک ابر مساله شده که باید حل شود.

وی افزود: مشکل اصلی کرمانشاه مشکلات نرم افزاری در حوزه مسائل فرهنگی اجتماعی است. ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی - فرهنگی وظیفه مدیران و جامعه نخبگان استان است و مجموعه مدیریتی استان از ارائه نظرات و مشورت‌های جامعه دانشگاهی استقبال می‌کند.

شعبانی ضمن استقبال از حضور اساتید دانشگاه آزاد در هیات اندیشه ورز استان گفت ما از حضور اساتید دانشگاه آزاد در هیات‌های اندیشه ورز و همراهی و همفکری آنان خرسند می‌شویم و من به شخصه سعی خواهم کرد در حوزه مدیریت خودم این ارتباط با اساتید را توسعه دهم و در همین راستا بزودی یک جلسه مشترک با رسانه‌ها و اساتید جامعه شناسی، علوم سیاسی و حقوق با موضوع بررسی مشکلات کرمانشاه برگزار خواهیم کرد.

معاون سیاسی استاندار کرمانشاه در پاسخ به سوال اساتید در خصوص رد صلاحیت‌های کاندیدا‌های انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: من بصورت فردی در کار هیات‌های اجرایی و تایید، رد و یا عدم احراز صلاحیت کاندیدا‌ها به هیچ عنوان دخالت نکرده و به هیچ کس دیگر هم اجازه دخالت نداده ام، تمام فرآیند انتخابات بایستی بر اساس قانون و بدون هیچ گونه مشکل و شائبه انجام گردد و هر کس در برگزاری این رویداد بزرگ ملی قصد ایجاد شبهه و یا مشکلی داشته باشد با او برخورد خواهیم کرد.

شعبانی در ادامه گفت: امروز وظیفه همه ما آگاهی دادن به مردم برای افزایش سطح مشارکت و انتخاب گزینه اصلح در انتخابات می‌باشد.

رییس ستاد انتخابات کرمانشاه: افزایش مشارکت سیاسی، اجتماعی وظیفه همگانی است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری در پایان جلسه ضمن ابراز رضایت از روند برگزاری جلسه با توجه به درخواست اساتید دانشگاه قول داد در جلسات هم اندیشی و مشترکی که در آینده در دانشگاه آزاد برگزار می‌گردد مجددا حضور یابد.

به گزارش ایرنا؛ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت هشت کرسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه و ۲ کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار