استاندار مرکزی گفت: تشکیل دهکده لجستیک میتواند صادرات و واردات در استان را ساماندهی کند.
کد خبر: ۱۱۲۹۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶ 02 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی با بیان اینکه جلسات و کارگروه‌های استان، هیات اندیشه ورز نیست که بخواهیم در این جلسات مباحث کارشناسی داشته باشیم، اظهار کرد: آمار صادرات و واردات استان با مبنای گمرکات قابل تحلیل نیست و امیدواریم که به زودی این مسئله حل شود.

وی ادامه داد: مصوبه ایجاد دهکده لجستیک در استان مرکزی اخذ شده و با ایجاد این دهکده صادرات و واردات استان ساماندهی می‌شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: بخش غیر دولتی در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان باید مشکلات و موانع را مطرح کنند و بخش دولتی نیز مسائلی را که حل کرده و یا در حال برطرف شدن است مطرح کند.

در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: اتاق بازرگانی در توسعه صادرات وظایف گسترده‌ای دارد، اما تا امروز در این حوزه تحلیل‌های خاصی دریافت نکردیم و انتظار داریم که پیشنهادات مدونی از سوی اتاق برای رفع مشکلات صادراتی استان داشته باشیم.

حسن میرزاخانی با اشاره به اینکه علیرغم پرداخت یارانه در حوزه انرژی و نیروی کار ارزان و ابزارهای ارزان برای تولید، متاسفانه واحدهای تولیدی در گذراندن استانداردهای بین‌المللی ناتوان هستند، گفت: استان صادرات قابل توجهی به روسیه ندارد چرا که نمی‌توانیم استانداردهای این کشور را رعایت کنیم. همچنین نداشتن کنسرسیوم‌های صادراتی باعث شده که رشد صادرات را نداشته باشیم.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی نیز گفت: ۹۱۰ هزار تن کالا به ارزش ۵۵۰ میلیون دلار به ۷۵ کشور جهان از جمله عراق و ارمنستان صادر شده‌ است.

علیرضا صدیقی راد افزود: ۱۵۴ تن کالا به ارزش ۴۶۸ میلیون دلار در ۶ ماه امسال به استان مرکزی وارد شده که واردات این کالاها از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۱۰۰ و ۶۴ درصد افزایش یافته‌ است.

وی ادامه داد: محموله‌های وارداتی استان مرکزی از ۴۷ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، چین، آلمان و عراق به استان مرکزی وارد شده‌ است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار