کارخانه فولاد قروه در مدت زمانی مطلوب به بهره‌برداری برسد
استاندار کردستان گفت: زنجیره فولاد قروه با سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار میلیارد تومان در استان کردستان- قروه در حال اجرا و پیش‌بینی شده که این طرح به مدت سه سال به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۱۱۱۰۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰ 17 June 2023

به گزارش تابناک کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش‌ازظهر امروز در بازدید از کارخانه فولاد سازی و نورد پیوسته ورق گرم فولادی این شهرستان، ضمن تأکید بر تسریع در اتمام این پروژه اظهار داشت: این کارخانه در صورت بهره‌برداری، اشتغال‌زایی زیادی در منطقه ایجاد خواهد کرد.
وی گفت: اتمام هر چه سریع‌تر کارخانه فولاد قروه از مطالبات مهم مردم بوده و باید در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.
استاندار کردستان ارزش افزوده بالا و ایجاد اشتغال را مزیت بزرگ صنعت فولاد خواند و تصریح کرد: بهره‌برداری از این کارخانه و توسعه این صنعت منجر به اشتغال‌زایی و تولید مشاغل متعدد می‌شود، لذا امیدواریم هر چه سریع‌تر مزایای آن عاید مردم و هزینه توسعه این استان و شهرستان شود.
پرویز اوسطی، نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و بهره‌برداری از ظرفیت‌های این شهرستان اظهار داشت: با سرمایه‌گذاری و استفاده مناسب از پتانسیل معدنی موجود، شاهد جهش در توسعه خواهیم بود.
وی افزود: زنجیره فولاد کردستان با توجه به ذخایر 100 میلیون تنی در قروه می‌تواند زنجیره ارزش و صنایع اقماری را تکمیل کند و امیدواریم هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد چراکه هیچ گونه مشکل مالی در روند اجرای این پروژه گزارش نشده است.
عضو مجمع نمایندگان کردستان در مجلس با تأکید بر اینکه امیدواریم که این طرح در طول سه سال به اتمام برسد، تصریح کرد: افراد جذب شده در این مجموعه باید بومی و کارخانه نیز وظایف خود را در قبال مسئولیت‌های اجتماعی تعریف شده و توسعه شهرستان انجام دهد.
بختیار خلیقی، رئیس سازمان صمت استان کردستان نیز در این بازدید اظهار کرد: این طرح در راستای 48 طرح پیشران کشور است و با بهره‌برداری از آن می‌توان شاهد توسعه و پیشرفت استان کردستان باشیم.
وی سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای زنجیره فولاد قروه را 17 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این میزان سرمایه در قالب ارزی 232 میلیون یورو و ریالی 7 هزار میلیارد تومان است و قرار است در افق 1406 به بهره‌برداری برسد.
رئیس سازمان صمت استان کردستان با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، ظرفیت تولید یک میلیون تن ورق گرم فولادی را در سال دارد، عنوان کرد: آب و برق کارخانه فولاد قروه تامین شده و بعد از تکمیل، چاه‌های استفاده پلمب و از آب‌های زیرزمینی و سطحی در دوران بهره‌برداری استفاده نخواهد شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار