رئیس کل دادگستری خوزستان از آزادی ۱۳۵ نفر از محکومان جرائم غیرعمد استان در شش ماهه اول امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱ 10 October 2022

علی دهقانی در جلسه ستاد دیه استان خوزستان، اظهار کرد: با تلاش اعضای ستاد و خیرین و گذشت شکات پرونده، زمینه آزادی ۱۳۵ نفر از مددجویانی که به واسطه جرائم مالی غیرعمد و ناتوانی در پرداخت دیه در زندان به سر می‌بردند، فراهم شد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری خوزستان، وی ادامه داد: میزان بدهی این افراد بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان بود که ۲۶ میلیارد آن توسط شکات پرونده بخشیده شد و مابقی آن توسط خیرین و اعضای ستاد مردمی دیه استان تامین و پرداخت شد.

دهقانی با بیان این که عملکرد این ستاد نتیجه یک کار جمعی و مشارکتی است، گفت: ستاد دیه استان خوزستان از همه کسانی که می‌توانند در این میان گره‌ای باز کنند، دعوت به مشارکت می‌کند.

وی ادامه داد: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، یک کار نیک است که هم در ترویج سنت حسنه سازش و هم سنت نوع‌دوستی و کمک به نیازمندان، موثر است.

دهقانی گفت: این افراد اغلب به واسطه غفلت و سهل‌انگاری و عدم محاسبه دقیق در تعهدات خود گرفتار و یا مرتکب جرائم غیرعمد شده‌اند و آزادی آن‌ها خطری برای جامعه ندارد بلکه بازگشت آن‌ها به کانون خانواده و زندگی سالم برای جامعه مفیدتر است.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: سال گذشته نیز ۳۷۷ نفر مددجوی جرائم غیرعمد با بدهی بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان، به همت و کمک خیرین و اعضای ستاد دیه و گذشت شکات از زندان‌های استان آزاد شدند.

دهقانی افزود: هم اکنون ۱۸۴ مددجوی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان خوزستان هستند که امیدواریم با همت اعضای ستاد دیه و کمک خیرین، تدبیر قضات در صدور احکام و گذشت شکات پرونده، تا پایان سال تعداد مددجویان نیازمند در زندان‌های استان به عدد صفر برسد.

برچسب ها: دادگستری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار