در ماه مبارک رمضان قرار داریم و مسلمانان در سراسر جهان قدر و منزلت چنین ایام زیبا و الهی را می‌دانند و تلاش و کوشش می‌کنند که در این ماه قشنگ دل‌ها و قلب‌های خودشان را به یکدیگر نزدیک کنند و صفات الهی و خدایی را در وجود خودشان زنده و نمایان کنند.
کد خبر: ۱۰۳۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵ 07 April 2022
به گزارش تابناک کردستان، کشور ایران عزیز هم از این قاعده مستثنی نیست و آن‌ها هم این ماه قشنگ و زیبا را روزه می‌گیرند و کل وجود آن‌ها چه جسم و چه روح در این ماه تزکیه و تازه میشود.
اصولا از خاصیت‌های ماه مبارک رمضان همین برگشتن به خود واقعی انسان است که متاسفانه امروز در عصر جدید و مدرن مفاهیم مهم انسانی توسط جریان‌های مادی به فراموشی سپرده شده است و انسان از لحاظ معنا و محتوا متاسفانه پوچ و خالی شده است و ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای معنا دادن به انسان است تا بار دیگر انسان به خودش نگاه کنند و تا محتوا و ماهیت واقعی خودش را بشناسد.

اما متاسفانه بعضی از انسان‌ها در این جهان هستی دچار گمراهی شدند و این موضوع نه فقط دارای ضرر‌های شخصی است بلکه جامعه و بشریت هم از وجود چنین انسان‌هایی در امان نخواهد بود و همین دیروز متاسفانه خبر حمله یک فرد تکفیری در حرم رضوی و شهادت یکی از روحانیون عزیز دل و قلب ما را به درد آورد.

این فرقه‌های تکفیری متاسفانه هنوز با مسئله هستی و زندگی انسان به شناخت و آگاهی دست پیدا نکرده است و همانند جریان‌های مادی گرا هستی انسان را صرفا یک بعد مادی و فیزیکی می‌دانند که بعد از مرگ هستی از انسان ساقط میشود.

ما در یادداشت‌های گذشته در این خصوص مطالبی را بیان کردیم و حرف ما اینست که هستی بیرون از ابعاد زمان و مکان است و از جسم فیزیکی انسان هم بالاتر است و حتی حقیقت انسان همان جنبه غیر مادی یا روحی است.

اگر انسان صرفا جنبه مادی و فیزیکی داشت باید از این جماعت چه تفکیری و چه مادی گرایی سوال کرد که مفاهیم انسانی از جمله کرامت، شرافت و عزت را از کجا آوردید؟ این مفاهیم تحت هیچ شرایطی از جنبه‌های مادی و فیزیکی بیرون نمی‌آید؛ چرا که همه نظام هستی چه انسان و چه اشیا و مابقیه موجودات زنده در مرحله اول دارای بعد مادی و فیزیکی است و ما هم در این خصوص هیچ شک و تردیدی نداریم، ولی ما اعتقاد داریم که انسان به دلیل داشتن ابعاد غیر مادی از مابقیه موجودات زنده و غیر زنده در جایگاه بالاتر قرار گرفته است.

اما نکته بعدی اینست که توسل کردن به غیر خدا هم از این نگاه انسان شناسی شناسان دین اسلام سرچشمه می‌گیرد و انسان بعد از مرگ همچنان نسبت او با این جهان مادی قطع نشده است و از طریق روح یعنی جنبه اصلی انسان با این جهان در ارتباط خواهد بود. همه اولیا و پیامبران و همچنین شهیدان عزیزان نسبت به این جهان بی خبر نیستند و خداوند بزرگ شهدا را زنده تفسیر می‌کنند و حتی مسلمانان را به ذکر کردن سفارش می‌کند و این نشانه یک حقیقت است که هستی انسان بعد از مرگ همچنان وجود دارد.

از طریق دیگر خداوند بزرگ در وجود همه انسان‌ها کمک کردن و همیاری قرار داده است و پیامبر اسلام و مابقیه اولیا و انبیا الهی هم از این قاعده مستثنی نیستند و آن‌ها میخواهند به انسان کمک کنند و حتی خداوند بزرگ پیامبر اسلام رب العامین می‌خواند که به معنی مایه خیر و برکت برای همه انسان‌ها بدون هیچ گونه تفاوت‌های قومی، سیاسی، نژادی، رنگ پوست و ... است که این یک نکته مهم و ظریف در این آیه نهفته است و آ توجه خداوند به گوهر انسانیت است که امروز بسیاری از جریان‌های فکری و فلسفی ادعای دفاع از انسانیت می‌کنند در حالی که انسانیت مورد نظر آن‌ها دامنه کوچکتری را شامل میشود.

اما نکته دیگری اینست که این حادثه در حرم رضوی بار دیگر چهره منافقان را برای بشریت اثبات کرد که این جماعت هیچ هدفی به جز به نابودی جهان الهی ندارند و مسلمانان باید از چنین فرصت‌هایی استفاده کنند و دشمنان واقعی خودشان را بشناسند و به دروغ و نیرنگ‌ها این جماعت باور کنند.

هر چند ما قبول داریم که این حادثه دردناک و سخت بود، ولی این فطرت نظام الهی است که از حوادث دردناک و سخت نور معرفت و شناخت را بر وجود مسلمانان نازل خواهد کرد و آن شناختن هر چه بهتر این منافقان است.

اما نکته آخر که باید به آن توجه کرد در مورد اصل و ریشه این فرقه‌های تکفیری است که متاسفانه بسیاری از مسلمانان فریب خوردند و به این نتیجه غلط دست پیدا کردند که فرقه‌های تکفیری جز اهل تسنن هستند و این نگاه غلط برای ما اهل تسنن مایه شرمساری است؛ چرا که اهل تسن در این چند سال گذشته یکی از قربانیان اصلی ترور‌های فرقه‌های تکفیری بوده است و گواهی و شاهد اصلی این این ادعای اهل تسنن شهادت روحانیون و علمای بزرگ اهل تسنن در این دهه گذشته در سراسر مناطق سنی نشین ایران اسلامی است.

یکی از علما و روحانیون بزرگ اهل تسنن در استان فرهنگی کردستان شهید حاج ماموستا شیخ الاسلام است که متاسفانه در همین ماه مبارک رمضان سال ۱۳۸۸ با زبان روزه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در جلوی مسجد سید قطب شهرستان سنندج مورد کینه و نفرت همین فرقه‌های تفکیری قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

این فقط یک نمونه ساده و آشکار از ترور‌های فرقه‌های تکفیری در مناطق اهل تسنن در کشور ایران اسلامی است و امیدوارم شاهد چنین حوادث دردناکی در هیچ کجای ایران اسلامی نباشیم؛ لذا ما حزب سیاسی همت در استان فرهنگی کردستان این چنین ترور ناجوانمردانه را به شدت محکوم می‌کنیم و از دستگاه‌های امنیتی و قضایی میخواهیم که این جنایتکاران را به‌جزا اعمال خودشان برساند، چرا که این جنایتکاران از طرف رژیم صهیونیستی حمایت مالی میشوند و هدف آن‌ها به جز برهم زدن وحدت و انسجام امت اسلامی ایران اسلامی ندارند.

ما به مردم انقلابی ایران اسلامی هم توصیه می‌کنیم که برادری و وحدت مورد نظر حضرت آقا را مدنظر قرار دهند و رمز پیشرفت و مبارزه با این جنایتکاران وحدت بین اهل تسنن و اهل تشیع است.



مهندس فرزاد مرادی؛ دیبرکل حزب سیاسی همت در استان فرهنگی کردستان
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار