مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: مشترکین پر مصرف همچنان از یارانه بهره مند می شوند اما هرچه مصرف آنها افزایش یابد میزان بهره مندی آن ها از برق یارانه ای کمتر می شود.
کد خبر: ۱۰۲۰۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱ 05 January 2022

محمد مرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص افزایش قیمت برق مصرفی برای مشترکین پر مصرف اظهار کرد: مصوبه جدید ابلاغ شده در خصوص مشترکین پر مصرف از اول بهمن ماه آغاز و اجرایی می شود.


وی افزود: این طرح با هدف اصلاح مصرف مشترکین پر مصرف و حمایت از مشترکین با مصرف مناسب و در نهایت تامین برق پایدار برای همه مشترکین است.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه تصریح کرد: این آیین نامه به تصویب هیات وزیران رسیده و هدف اصلی آن اصلاح مصرف برق در بخش خانگی است.


وی خاطر نشان کرد: در این طرح به دنبال درآمدزایی نیستیم و حدود ۸۸ درصد از مشترکین برق که به صورت صحیح از برق استفاده می کنند، مشمول افزایش تعرفه نمی شوند و تغییری در نحوه محاسبه قبوض برق آن ها داده نمی شود.


مرادی بیان کرد: اگر مشترکی در ماه های گرم سال مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهد و مصرف برق آن کمتر از الگو باشد، متناسب با کاهش مصرف مشمول دریافت یارانه می شود و علاوه بر آن تعرفه مشترکانی که مصرف آنها کمتر از 50 درصد الگوی منطقه باشند و تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی باشند هزینه برق مصرفی آن ها رایگان محاسبه می شود.


وی ادامه داد: هم اکنون الگوی مصرف برای مشترکین ۲۰۰ کیلو وات ساعت در ماه است و همچنین در خصوص حمایت از مشترکین تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، برق مصرفی این گروه از مشترکین در صورت رعایت سقف 50 درصدی رایگان محاسبه می شود.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: در مناطق عادی، الگوی کم مصرفی از ۸٠ کیلو وات ساعت ماهانه که در گذشته وجود داشت به ۱٠٠ کیلو وات ساعت در ماه های غیر گرم و از ۱۰۰ کیلو وات ساعت در ماه به ۱۵٠ کیلو وات ساعت در ماه های گرم افزایش یافته است.


وی با اشاره به این که در این طرح برق مصرفی مشترکان تا سطح الگو با نرخ یارانه ای محاسبه می شود تاکید کرد: در قالب این مصوبه مشترکین پرمصرف نیز همچنان از یارانه بهره مند می شوند اما هرچه مصرف آنها افزایش یابد میزان بهره مندی آن ها از برق یارانه ای کمتر می شود.

مرادی در پایان گفت: برق مصرفی دی ماه مشترکین مشمول این مصوبه نخواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار