مدیر کل انتقال خون کرمانشاه در گفتگو با تابناک
مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه از اجرای طرح نذر خون در ایام فاطمیه خبر داد و گفت: بانوان کرمانشاهی با حضور در مراکز انتقال خون به افزایش آمار اهدا کنندگان خون و رفع نیاز به آن کمک شایانی می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۱۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱ 24 December 2021

پژمان صالحی فر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: نیاز به خون یک نیاز ضروری در جامعه است و بیمارانی که به فرآورده‌های خونی نیازمندند، نیازشان با وجود بحران‌هایی مانند بیماری کرونا، سیل، زلزله و هر بحران دیگر کمتر نخواهد بود.

وی در خصوص اجرای طرح نذر خون در استان افزود: همانطور که در روایات و احادیث مکررا به هم نوع دوستی توصیه شده، موظفیم به عنوان یک مسلمان فرمایشات اهل بیت را در زندگی مان اجرا کنیم، یکی از کار‌های مهم در این راستا کمک به آن دسته از هم وطنان نیازمند در مراکز درمانی است که باید با اهدای خون به یاری آن‌ها بشتابیم.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه در ادامه خاطر نشان کرد: نذر خون فاطمی که به همت دانشگاه علوم پزشکی در ایام فاطمیه راه اندازی و در حال اجرا است، گام مهمی جهت کمک به هم نوعان نیازمند در راستای عمل به فرامین دین مبین اسلام است.

وی با بیان اینکه تمامی اقشار جامعه اعم از هئیت‌های مذهبی و.. به صورت فردی یا گروهی می‌تواند در این طرح شرکت کنند، خاطر نشان کرد: در دانشگاه با اتوبوس سیار و در مرکز انتقال خون صبح و بعد از ظهر در خدمت اهدا کنندگان خون هستیم.

صالحی فر در ادامه متذکر شد: مرکز خون گیری شماره دو واقع در میدان فردوسی و در ورودی بیمارستان معتضدی نیز برای رفاه حال شهروندان راه اندازی شده که می‌توانند خون گیری را در آن مکان از ساعت ٨ صبح الی ١ بعدازظهر انجام دهند و در روز جمعه نیز امکان مراجعه به مراکز ذکر شده برای اهدای خون وجود دارد.

وی با اشاره به اجرای مداوم طرح نذر خون به مناسبت‌های مختلف در استان تصریح کرد: از آنجا که در استان کرمانشاه ٢٥ مرکز درمانی مصرف کننده موجود و روزانه به صورت میانگین ٢٠٠واحد خون نیاز است، باید به همین میزان حتی بیشتر خون گیری انجام شود تا علاوه بر تامین نیاز روزانه، ذخایر خونی برای حوادث پیش بینی نشده را داشته باشیم.

صالحی فر در پایان به کاهش میزان اهدای خون در فصل سرد سال و با توجه به شیوع بیاری کرونا اشاره‌ای داشت و گفت: لازم است تمامی افراد اهدای خون و تامین خون موردنیاز مراکز درمانی را به عنوان یک دغدغه اجتماعی و مهم در نظر گیرند، همچنین از بانوان استان دعوت میکنیم به اهدا کنندگان بپیوندند و از آنجا که بانوان کرمانشاهی در همه صحنه‌ها حضور فعال دارند، میانگین اهدا کننده ٥درصدی بانوان در کشور برازنده آن‌ها نیست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار