مدیر کل انتقال خون کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: هدف از راه اندازی مراکز جدید انتقال خون سهولت در دسترسی مردم به این مراکز و اهدا خون است.
کد خبر: ۱۰۱۷۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳ 20 December 2021

پژمان صالحی فر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در سال جاری در صدد افزودن ۲ پایگاه شهرستانی اسلام اباد غرب و کنگاور هستیم.

وی در خصوص افتتاح مرکز شماره ۲ (ورودی بیمارستان معتضدی) سازمان انتقال خون، افزود: در حال رفع برخی مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری این مرکز هستیم و از ابتدای دی ماه هر روز از ساعت ٨ صبح الی ١٣ بعد از ظهر پذیرای اهدا کنندگان خون خواهد بود.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه ادامه داد: در این مرکز فقط کار خون گیری انجام می‌شود و خون‌های ذخیره شده بلافاصله به مرکز اصلی منتقل و مراحل بعدی فراوری در مرکز اصلی انتقال خون انجام می‌شود، هدف از راه اندازی مرکز جدید سهولت دسترسی مردم به مراکز انتقال خون است.

وی با بیان اینکه هیچگاه نمی‌توان ذخایر خونی را کافی اعلام کرد، گفت: ورودی به مرکز باید همواره مناسب و در حد خون‌گیری روزانه ١٨٠ نفر باشد تا ذخیره مناسبی داشته باشیم و دسترسی آسان‌تر به مراکز منجر به ترغیب بیشتر مردم برای پیوستن به فراخوان‌های اهدا خون می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به شروع فصل سرما اهدای خون تا حدودی کاهش و میزان مصرف آن نیز افزایش می‌یابد، ذخیره کنونی در حد ۴ روز است که قابل قبول می‌باشد.

به گفته صالحی فر در صورتی که روزانه و به شکل مستمر بین ۱۶٠ تا۲٠٠ خون‌گیری انجام شود و ذخیره خون بیش از ۵ روز باشد، ایده آل می‌نماید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار