سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کشاورزی در استان کرمانشاه متاثر از کاهش بارش‌ها و پراکنش نامناسب آن، همچنین تغییر اقلیم به عنوان مهمترین چالش در این حوزه است.
کد خبر: ۱۰۱۶۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴ 17 December 2021

شهریار قاسمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی در حال حاضر در کلیه سطوح و مدیریت‌ها دارای برنامه تدوین شده است که مورد تصویب قرار گرفته و اجرایی می‌شود.

وی افزود: علاوه بر برنامه توسعه‌ای استان در بخش کشاورزی متاثر از برنامه‌های ابلاغی وزرات جهاد کشاورزی مباحث کشت قراردادی، طرح جهش تولید در دیمزار‌ها با هدف افزایش تولید در اراضی دیم، افزایش سطوح بیمه محصولات کشاورزی، الگوی کشت، کشاورزی هوشمند مبتنی بر دانش روز، مدیریت آب و بهره وری آن در اراضی کشاورزی و... در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت اراضی کشاورزی در استان کرمانشاه که اعم از دیم است، مهمترین چالش همان تغییر اقلیم و کاهش بارش‌ها است که گا‌ها همین بارندگی‌ها هم پراکنش مناسبی ندارد و همین موضوع خود چالش بزرگی در عرصه‌های کشاورزی استان محسوب می‌شود.

قاسمی تاکید کرد: در این راستا پیشنهاد مجموعه سازمان جهاد کشاورزی به کشاورزان توجه به مشاوره‌های کارشناسان سازمان در ۵۴ دهستان استان است که با توجه به وضعیت تغییرات اقلیمی از مشاوره‌های کارشناسان در خصوص زمان کشت، مدیریت مزرعه، مدیریت استفاده از نهاده‌ها و سموم و... بهره‌مند شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار