مدیر کل انتقال خون کرمانشاه در گفتگو با تابناک خبر داد:
مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: برای تامین نیاز مزاکر درمانی به اهدای خون مداوم نیازمندیم.
کد خبر: ۱۰۰۶۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 05 November 2021

پژمان صالحی فر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: تنها راه دریافت و محل ذخیره خون، رگ‌های اهدا کنندگانی است که برای اهدا خون بدون هیچ چشمداشتی به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند. طبق آمار جهانی هر ٢ الی ٣ ثانیه یک نفر به خون یا قسمتی از خون نیاز پیدا می‌کند.

وی افزود: انتظار ما این است که در استان حداقل ٢٠ درصد اهدا کنندگان را بانوان تشکیل دهند، اما در حال حاضر اهدای خون از سوی بانوان استان حدود ۵ و نیم درصد است که رقم بسیار کمی است.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اهدا خون در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است، افزود: خون، پلاکت و مشتقات آن عمر زیادی ندارند و عملا ذخیره سازی آن‌ها ممکن نیست، پلاکت تنها سه روز و گلبول قرمز یک ماه قابلیت ذخیره سازی دارد، بنابراین مراجعات مکرر از سوی اهدا کنندگان حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: اگر اهدا کننده به صورت مستمر در مراکز انتقال خون حضور نیابد، تامین کردن خون کار بسیار سختی است، در استان کرمانشاه با ٢۵ مرکز درمانی روزانه به ٢٠٠ واحد خون برای پوشش دهی درخواست این مراکز درمانی نیازمندیم.

صالحی فر تاکید کرد: کودکان تالاسمی از نیازمندان مستمر دریافت خون هستند و حیات آن‌ها به دریافت مداوم خون وابسته است، بنابراین برای اهدای زندگی به این افراد و سایر نیازمندان باید اهدا خون تداوم یابد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار