کد خبر: ۹۹۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷ 04 October 2021

به گزارش تابناک مازندران از دلنا،  تله‌ غافلگیرکننده و مرگبار، جویباری است به عرض تقریبی ۶ فوت که ظاهرا بی‌خطر به نظر می‌رسد، اما در زیر سطح آرام این جویبار، شکاف‌های بسیار عمیقی وجود دارد که به تله‌ مرگ مبدل شده‌اند. این جویبار بسیار زیبا بولتون استرید (Bolton Strid) یا استرید نامیده می‌شود. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با جویبار بولتون استرید در انگلستان آشنا شوید.

جویبار بولتون استرید در انگلستان

با وجود جریان ملایم آب‌های سطحی رودخانه‌ بولتون استرید، در اعماق این رودخانه جریان تند و شدید آب به قدری قوی است که در صورت لیز خورردن و افتادن در این رودخانه، مرگ انسان حتمی خواهد بود. گفته می‌شود تا به حال هیچ‌کس از این جویبار نجات پیدا نکرده است. این جویبار زیبا هر کسی را که در آن افتاده به کام مرگ کشانده است و حتی یک نفر هم از این رودخانه‌ کوچک زنده بیرون نیامده است.

برای فهمیدن اینکه چگونه یک رودخانه‌ کوچک چنین شهرتی را به دست آورده و به تله‌ مرگ معروف شده است، باید به سمت بالای این جویبار حرکت کنیم. کمتر از ۱۰۰ یارد بالاتر، این جویبار کوچک عریض‌تر و به رودخانه‌ای با عرض ۳۰ فوت مبدل می‌شود. این رودخانه عریض که وارف (Wharf) نامیده می‌شود از میان یورکشایر می‌گذرد، اما وقتی به منطقه‌ بولتون اَبی می‌رسد جریان آب به اجبار از یک شکاف باریک می‌گذرد که باعث می‌شود آب عمق و سرعت بسیار زیادی پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار