کد خبر: ۹۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰ 23 September 2015
استاندار گیلان گفت: افزایش شعاع تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد تا شهرستان آستارا پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، محمدعلی نجفی بعدازظهر امروز در آیین افتتاح سالن بزرگ آمفی تئاتر این شهرستان اظهار کرد: عملکرد دولت تدبیر و امید در دو سال اخیر به لحاظ جذب اعتبارات و پروژه‌های عمرانی از متوسط کشوری بالاتر است.

وی با بیان اینکه نرخ تورم گیلان از متوسط کشوری پایین‌تر و در دیگر بخش‌ها روند رو به رشدی داشته است، افزود: با توجه به نگاه ویژه دولت به شهرستان مرزی آستارا امروز شاهد رشد چند برابری اعتبارات در حوزه‌های مختلف این شهرستان هستیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه رویکرد دولت به شهرستان مرزی آستارا توسعه‌ای است، اضافه کرد: بر حسب قانون تردد خودروهای دارای پلاک آزاد گیلان در شعاع 30 و 50 تعریف شده است که با تمهیدات و پیگیری‌ها به دنبال افزایش آن تا آستارا هستیم.

وی با اشاره به اینکه در یکسال اخیر در گیلان 108 مدرسه به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: با توجه دولت و پیگیری دستگاه‌های مربوطه 500 کلاس درس در شهرستان‌های گیلان به بهره‌برداری رسیده است.

نجفی با بیان اینکه با نگاه ویژه دولت پس از 17 سال وقفه سالن مذکور به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: حق مردم با فرهنگ شهرستان آستارا ایجاد سالن مذکور بود و باید در حوزه فرهنگی طرح‌های مختلفی در آستارا به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در ادامه مراسم مذکور با تبریک افتتاح سالن بزرگ آمفی تئاتر آستارا گفت: اگر به پیشینه غنی فرهنگی این شهرستان نگاه کنیم بسیاری از دبیران و آموزگاران آستارایی معلمان دلسوز شهرهای مختلف بوده‌اند.

فیروز فاضلی با اشاره به اینکه این سالن یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های تحت نظارت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است، تصریح کرد: این پروژه از سال 77 به مساحت 3 هزار و 160 متر مربع و زیربنای 2 هزار و 500 مترمربع با 703 نفر ظرفیت پس از 17 سال به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه فاز نخست این پروژه با اعتباری معادل یک‌ میلیارد و 250 میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است، یادآور شد: فاز نخست این پروژه شامل سالن، پاویون، آرشیو لباس، اتاق گریم و ... است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار