آرمین هادی پور تکواندوکار المپیکی گیلان گفت: با تاخیر در زمان برگزاری مسابقات و با توجه به آسیب دیدگی نتوانستم در رقابت های المپیک موفق ظاهر شوم.
کد خبر: ۹۹۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱ 15 September 2021

 

به گزارش «تابناک گیلان»،  مسابقات المپیک و پارالمپیک توکیو مدتی است که پایان یافته اما رقابتهای این دوره با تمامی ادوار المپیک تفاوت داشت چون المپیک توکیو ۲۰۲۰ با یک سال تاخیر و در سال میلادی ۲۰۲۱ برگزار شد.

به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان و تعطیلی مسابقات ورزشی ، مسئولان برگزاری مسابقات المپیک توکیو نیز تصمیم به تاخیر در انجام این رقابت ها و حتی لغو مسابقات المپیک را گرفتند اما این دوره از رقابت ها، با یک سال تاخیر انجام شد.

به طور حتم تاخیر یکساله المپیک باعث سود و زیان های فراوانی برای ورزشکاران حاضر در این دوره از مسابقات شد چون ورزشکارانی که هنوز به مرز آمادگی کامل نرسیده بودند، یکسال فرصت داشتند که خود را به مرز آمادگی برسانند تا در المپیک با تمام توان حضور یابند.

اما تعدادی از ورزشکاران نیز با تاخیر یکساله در برگزاری رقابت های المپیک زیان دیدند چون به طور حتم بعضی از این ورزشکاران از مرز آمادگی مطلوب فاصله گرفته و تعدادی نیز آسیب دیدند که یکی از ورزشکاران آسیب دیده ، آرمین هادی پور ملی پوش تکواندو گیلان بود.

هنگام تاخیر برگزاری مسابقات المپیک آسیب دیدم 

آرمین هادی پور یکی از ورزشکاران گیلانی حاضر در رقابت های المپیک توکیو در خصوص این مسابقات در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: المپیک بزرگترین میدان ورزشی جهان است که ورزشکاران معدودی شانس حضور در این رقابت ها را دارند.

وی که یکی از شانس های کسب مدال المپیک بود، ادامه داد: با وجود سهمیه بندی برای حضور در رقابت های المپیک، ورزشکاران کمتری می توانند در این مسابقات حضور یابند و به همین دلیل، برترین ها در رقابت های المپیک شرکت و با هم به رقابت می پردازند.

وی افزود: با کسب سهمیه المپیک و با توجه به میزان آمادگی که داشتم، یکی از شانس های کسب مدال المپیک در رشته تکواندو بودم اما متاسفانه با تاخیر در زمان برگزاری این مسابقات و با توجه به آسیب دیدگی ، نتوانستم در رقابت های المپیک موفق ظاهر شوم.

این ملی پوش گیلانی اضافه کرد: با وجود کرونا، متاسفانه مسابقات المپیک با یک سال تاخیر برگزار شد و من نیز بهمن ماه سال گذشته آسیب دیدم اما با توجه به کسب سهمیه المپیک، خودم باید در این رقابت ها حضور می یافتم .

هادی پور بیان کرد: البته رقابت های المپیک را با پیروزی آغاز کردم اما متاسفانه آسیب دیدگی زانو، به من اجازه نداد که تمام توانایی خود را  به نمایش بگذارم و با پای آسیب دیده در دور دوم به میدان رفتم و مغلوب حریفم شدم.

وی که عنوان برترین ورزشکار دانشجوی دهه اخیر جهان را  در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: آسیب دیدگی که به دلیل تاخیر یکساله در رقابت های المپیک توکیو به وجود آمد، خاطره تلخی را از اولین حضورم در این مسابقات مهم برای من برجا گذاشت.

هدفم حضور در المپیک ۲۰۲۴ فرانسه است

وی که هم اینک پای خود را به تیغ جراحان سپرده ، اظهار کرد: پس از مسابقات المپیک، زانوی خود را عمل کردم و هم اینک دوران نقاهتم را سپری می کنم و تا اسفند ماه از میادین ورزشی دور هستم اما پس از آن، تمریناتم را آغاز می کنم.

هادی پور در ادامه گفت: به هرحال هدفم حضور قدرتمند در مسابقات آتی المپیک است و تمام تلاشم را به کار خواهم بست تا سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۴ فرانسه را کسب و در آن رقابت های مهم بتوانم حضور یافته و مدال کسب کنم.

این ملی پوش تکواندو گیلان بیان کرد: گرچه کسب سمهیه تکواندو برای المپیک بسیار سخت و مشکل است اما با توجه به رفع آسیب دیدگی ، تمرینات خود را پس از اتمام دوران نقاهت به طور مستمر و زیرنظر کادرفنی تیم ملی ادامه خواهم داد تا با کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ فرانسه، برای دومین دوره متوالی در مسابقات المپیک حضور یابم.

آرمین هادی پور که متولد سال ۱۳۷۳ و اهل رشت است تاکنون مقام ها و مدال های ارزشمندی را کسب کرده که می توان به کسب مدال برنز سومین مرحله مسابقات گرند پری ۲۰۱۹ بلغارستان، مدال نقره تورنمنت صربستان، مدال نقره مسابقات گرند پری ۲۰۱۹ ژاپن، مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ انگلیس، مدال طلای گرند پری انگلیس، مدال طلای مسابقات بین المللی اردن و مدال طلای المپیک آزمایشی ریو اشاره کرد.

مدال نقره قهرمانی جهان، دو مدال قهرمانی آسیا (یک مدال طلا و دیگری برنز که مدال طلا برای نخستین در تاریخ تکواندو ایران به دست آمده)، سه مدال طلا یونیورساید (مسابقات جهانی دانشجویی)، مدال نقره جام جهانی، مدال نقره گرند پری، مدال طلای گرند اسلم، مدال نقره گرند پری روسیه و مدال طلای جام ریاست فدراسیون جهانی ۲۰۱۹ آسیا از دیگر عناوین و مدال های این ورزشکار گیلانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار