دو نمایشگاه عکس اصفهان در قالب ابتکار «شهروند دیپلمات» از فردا به مدت یک ماه در روسیه برپا می‌شود.
کد خبر: ۹۹۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴ 05 September 2021

در این دو نمایشگاه ۳۰ اثر با عنوان «اصفهان، شکوه معماری ایرانی» در کاخ موزه تزار‌ها (کاخ کاترین) و ۳۰ اثر هم با عنوان «اصفهان، مهد هم‌زیستی مسالمت‌آمیز ادیان» در موزه تاریخ ادیان روسیه در قالب ابتکار «شهروند دیپلمات» به نمایش گذاشته می شود.
این آثار پس از انتشار فراخوان و دریافت ۳۶۳ اثر از ۲۶ عکاس، با نظر هیأت داوران انتخاب و برای شرکت در این نمایشگاه‌ها، به روسیه ارسال شد.
ابتکار «شهروند دیپلمات» که از زمستان ۱۳۹۹ آغاز شده پیگیر استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور برای تقویت تعاملات بین‌المللی اصفهان بود.
این دو رویداد ویژه، با همکاری اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان، رایزنی فرهنگی سفارت ایران در روسیه، اداره کل ارتباطات فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت فرهنگ روسیه در خواهر شهر روسی اصفهان سن پترزبورگ برپا می‌شود.
کاخ موزه تزار‌ها قصر امپراطوری قبلی روسیه و یکی از بزرگترین کاخ‌ها در مجاورت سن پترزبورگ است که آن را مجلل‌ترین و با شکوه‌ترین بنای این شهر می‌نامند.
موزه تاریخ ادیان در سن پترزبورگ، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌ها با موضوعیت دین در جهان و تنها موزه ادیان در روسیه به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :