استاندار قم:
استاندار قم گفت: در طول یک سال گذشته برغم مشکلات ارزی و اقتصادی هیچ یک از پروژه‌های مهم و اولویت دار استان تعطیل یا متوقف نشده‌است.
کد خبر: ۹۸۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 26 August 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری قم در سالن کرامت استانداری،افزود: سال گذشته با وجود تحریم های اقتصادی هیچ واحد تولیدی تعطیل نشد و ۳۷ واحد راکد صنعتی به مدار تولید بازگشته است.

وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده امسال ۳۸ واحد راکد صنعتی به مدار تولید بازخواهد گشت که از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۵ واحد احیا شده است.

سرمست عنوان کرد: از ۷۶ واحد تملیکی استان ۷۲ واحد تعیین تکلیف شده و وضعیت ۴ واحد باقی مانده نیز در محاکم قضایی در حال بررسی است.

استاندار قم افزود: قم در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران از مزیت اقتصادی بالایی برخوردار است و در صورتی که زیرساخت‌های صنعتی تامین شود این استان قدرت رقابت بالایی در بخش صنعت و تولید دارد.

سرمست تصریح کرد: بهره برداری از خط یک فاز نخست قطار شهری از اولویت های طرح های عمرانی قم است و تلاش می‌شود بتوانیم یک رام قطار از شهر مشهد یا شهرداری تهران خریداری کنیم و فاز اول را راه اندازی کنیم.

وی ابراز داشت: مشکل حقوقی و قضایی فرودگاه قم برطرف و توقف خلعیت از این پرونده سلب شده‌است و در دولت جدید امید می‌رود این پروژه بزرگ رفع مانع شود تا امکان جذب سرمایه گذار فراهم شود.

استاندار قم ادامه داد: مساله بافت تاریخی و فرسوده شهر و آزادراه شهید سلیمانی دو پروژه مهم قم است که در دولت جدید باید به نتیجه برسد.

وی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی تا روزی که مسوولیتی دارند باید مانند روز اول در خدمت مردم و پشبرد اهداف توسعه استان باشند.

سرمست اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا ۱۰۱ جلسه ستاد مدیریت کرونا برگزار و هزار و ۱۱۷ مصوبه تصویب شده که ۹۰ درصد از آنها اجرایی شده است.

استاندار قم یادآور شد: قم در اجرا و تصویب پروتکل‌های بهداشتی و حمایت از اقشار آسیب پذیر یکی از استانهای پیشرو در کشور بوده‌است.

به گفته وی، در طول دوران شیوع کرونا ۴۵۰ تخت به ظرفیت تخت های بیمارستانی قم افزوده شده است و به زودی یک بیمارستان سیار تنفسی با همکاری ارتش جمهوری اسلامی در محوطه باز بیمارستان شهید بهشتی راه اندازی می‌شود.

سرمست با اشاره به هدفمندی در اجرای طرح واکسیناسیون و اولویت بندی در تزریق واکسن، ابراز داشت: وضعیت واکسیناسیون در قم مطلوب است و هم اکنون همه افراد بالای ۴۰ سال می‌توانند با مراجعه به یکی از مراکز تجمیعی واکسن دریافت کنند.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۲۸ مرکز تجمیعی در استان قم فعال است و به گفته مسوولان ملی مشابه این اقدام در استانهای دیگر به ندرت مشاهده می شود.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی و از ۲۳ تیرماه مجددا در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌ دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده‌ است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار