بررسی تابناک گیلان از صحبت امروز نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل ؛
به گزارش تابناک گیلان، ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در خصوص ادامه روند یارانه ها و نحوه پرداخت آن اظهار کرد: طرح دوفوریتی "کاهش یارانه دریافتی در بودجه سالیانه" در دستور کار مجلس است.
کد خبر: ۹۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲ 21 September 2015
تابناک گیلان: هدفمندی یارانه ها، طرحی که میراث معیوب دولت احمدی نژاد خوانده می شود شاید روزنه امیدی برای برخی اقشار جامعه ایجاد کرد اما به علت نواقصی که در اجرا داشته اکنون به معضلی که اقتصاد کشور را به قهقرا می برد مشهور است.

هدفمندی یارانه‌ها طرح و ایده برجسته‌ای بود که در جهت حفظ سرمایه‌های ملی تدوین شد اما اجرای ناقص این طرح از آغاز کار این قطار را از ریل خارج و هدفمندی یارانه‌ها به صورت میراث معیوب احمدی‌نژاد برای دولت‌های بعد باقی ماند.

از زمان آغاز بکار دولت یازدهم به طرق مختلف مکرراً از زبان رئیس جمهور و سایر مسئولین مشکل کسری بودجه برای پرداخت یارانه نقدی به خانوار مطرح می شد به نحوی که این مسأله به یکی از مهمرین چالش های داخلی سیستم اقتصادی کشور بدل گشت. البته در ماههای پایانی کار دولت دهم هم بحث کسری بودجه برای پرداخت یارانه نقدی و نقد راهکار های دولت برای این مسأله مطرح بود.

شاید روزی که محمود احمدی نژاد در قامت رئیس جمهور ایران عملیاتی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها را اعلام کرد و در ضمن آن تاکید داشت تدارک اجرای این قانون به گونه‌ای دیده شده که هیچ کس حتی تا صد سال آینده خللی به آن وارد کند فکر نمی‌کرد که این قانون در مسیری هدایت شود که تغییر در محتوای آن تا این حد با مشکلات ویژه مواجه شود. حال حسن روحانی اگر چه در ابتدای کار وعده اصلاح رویه غلط دولت گذشته در پرداخت یارانه را داد ولی در عمل تاکنون موفق نبوده است.

به گزارش تابناک گیلان، ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در خصوص ادامه روند یارانه ها و نحوه پرداخت آن اظهار کرد: طرح دوفوریتی "کاهش یارانه دریافتی در بودجه سالیانه" در دستور کار مجلس است.


به گزارش تابناک گیلان، ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل از تهیه طرح دوفوریتی کاهش یارانه دریافتی در بودجه سالیانه خبر داد.

وی افزود: علی مطهری نماینده مردم تهران یکی از طراحان طرح مذکور بوده و در حال حاضر این طرح به امضای 19 نماینده مجلس رسیده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه متذکر شد: به دلیل اینکه طرح مذکور طرحی دوفوریتی است، باید اولویت دوفوریتی آن در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

ندیمی در ادامه با اشاره به دلایل مخالفت خود با طرح پیشنهادی مذکور، بیان داشت: در مواد طرح مذکور آورده شده که 45 هزار و 500 تومان یارانه دریافتی باید به 30 هزار تومان رسیده و از ماه سوم اجرای این طرح، یارانه‌ دریافتی مردم به 15 هزار تومان برسد.

وی افزود: همچنین در این طرح آمده است که باید از ابتدای سال بعد یارانه دریافتی مردم قطع شود و در ازای آن یارانه افراد نیازمند، حتی بیشتر هم شود.

ندیمی در ادامه تصریح کرد: معتقدم طرح مذکور طرح جامعی نبوده و در مورد زیرساخت‌ها در موضوعاتی چون سلامت و اقتصاد ساز و کاری ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به موارد معطوف به کاهش منابع یارانه دریافتی در طرح مذکور  در پایان خاطرنشان کرد: این طرح در موضوع کاهش منابع یارانه‌ دریافتی شبهات زیادی داشته و مواد آن نمی‌تواند این شبهات را برطرف کند، چرا که اگر دریافتی مردم به رقم 15 هزار تومان برسد، این دریافتی دیگر عاقلانه نبوده و لوث خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار