مدیر ستاد اقامه نماز گیلان از اقامه دوهزار مورد نماز جماعت در سطح مدارس استان قبل از شیوع ویروس کرونا خبر داد.
کد خبر: ۹۸۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴ 24 July 2021

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوطالب حجازی ظهر امروز در اجلاس شهرستانی نماز در محل سالن اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان اظهار کرد: اکثر طلاق‌های صورت‌گرفته از بین تحصیل‌کرده‌ها بوده و دلیل آن فاصله گرفتن خانواده‌ها از دین است.

وی با بیان اینکه از خانواده‌ها انتظار داریم روش صحیح نماز خواندن را به فرزندان خود یاد دهند، گفت: برخی از دانش‌آموزان به دلیل بلد نبودن نماز خجالت می‌کشن و در صفوف نماز جماعت مدارس حضور پیدا کنند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان گیلان حلقه ارتباط بین مدرسه و خانه را مسجد دانست و بیان کرد: در زمان حضوری بودن مدارس بالغ‌بر دوهزار مورد نماز جماعت در سطح مدارس استان گیلان اقامه می‌شد که ۳۰۰ مورد آن از بین ائمه‌جماعت و مابقی از بین افراد معتمد مدرسه مسئولیت امام جماعتی را عهده‌دار بودند.

امام‌جمعه آستارا نیز در اجلاس شهرستانی نماز در محل سالن اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان با بیان اینکه متأسفانه نماز در ادارات به اولویت آخر تبدیل‌شده و نماز جماعت در برخی ادارات اقامه نمی‌شود، اظهار کرد: اولین وظیفه مسئولین اقامه نماز و فراهم کردن بسترهای لازم برای حضور کارمندان در نمازخانه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا اقامه نماز را یکی از اهداف بعثت رسول خدا دانست و گفت: نماز اول وقت، آن‌هم به جماعت نباید تحت‌الشعاع جلسات اداری قرار بگیرند، به‌طوری‌که مقام معظم رهبری به محض شنیدن صدای اذان، جلسات مهم کشوری را به نیت اقامه نماز اولت وقت ترک می‌کردند.

 پخش کلیپ، دکلمه خوانی و تجلیل از کارمندان فعال در اقامه نماز از دیگر بخش های اجلاس شهرستانی نماز بود که به همت فرمانداری، آموزش و پرورش، شهرداری، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه در محل سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار