سفیر جمهوری ارمنستان گفت: پیوند اقتصادی و تجاری ایران با ارمنستان سابقه طولانی دارد و تقویت این پیوند ارزشمند با هدف حفظ منافع دو طرف باید در دستور کار باشد.
کد خبر: ۹۷۷۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸ 11 July 2021

به گزارش تابناک مرکزی ،آرتاشس تومانیان گفت: ایران در بین همسایگان ارمنستان سرآمد است و از ظرفیت‌های مهمی در تمامی حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی برخوردار است که می‌توان با تقویت مناسبات تجاری با این کشور، سرعت توسعه را شتاب داد.

وی ادامه داد: وجود نیروی انسانی خلاق و با انگیزه و استفاده از تکنولوژی روز دنیا در بخش صنعت استان مرکزی و دیگر استان‌های ایران، این کشور را در زمره کشورهای صنعتی دنیا قرار داده است و صنعتگران و تجار ارمنستان علاقه بسیاری برای گسترش مراودات اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران دارند.

سفیر جمهوری ارمنستان اظهار داشت: ارمنستان بازار مناسبی در همه بخش‌های تولیدی دارد و می طلبد یک تیم تجاری قدرتمند از استان مرکزی برای ارزیابی بازار این کشور به نقاط مختلف ارمنستان سفر کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز در سخنانی گفت: این استان در سه بخش صنعتی، کشاورزی و فرهنگی در زمره استان‌های برتر کشور ایران قرار گرفته است.

سعید فرخی افزود: استان مرکزی از دیرباز پایگاه شهروندان‌ ارامنه بوده و کلیسای شهر اراک یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای ایران است که این نشان از همزیستی مسالمت‌آمیز مردم اراک با ارامنه دارد.

وی ادامه داد: پیشینه روابط بازرگانی و اجتماعی مردم این استان با جامعه ارامنه بسیار درخشان است و تقویت این ارتباط مد نظر قرار دارد.

دیدار با استاندار و فعالان اقتصادی استان مرکزی و بازدید از ۲ واحد صنعتی از مهمترین برنامه‌های سفیر جمهوری ارمنستان در سفر یک روزه به اراک است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار