دادستان صومعه سرا مطرح کرد:
دادستان صومعه سرا با اشاره به وجود ۱۳ هزار و ۵۵۲ پرونده حقوقی، کیفری و خانواده در دادگستری این شهرستان، گفت: وجود این تعداد پرونده آمار مطلوبی نیست.
کد خبر: ۹۷۴۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸ 27 June 2021

ابراهیم انصاری ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: هفته قوه قضائیه مصادف با شهادت آیت الله بهشتی بنیان گذار و پایه گذار دستگاه قضائی است.

وی در ادامه با اشاره به رسیدگی به ۹ هزار و ۸۴۷ پرونده در دادگستری شهرستان صومعه سرا، گفت: از این تعداد در مورد هزار و ۴۵ پرونده تصمیم گیری شده است.

انصاری به آمارها پرونده‌های حقوقی و کیفری و خانواده نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع ۱۳ هزار و ۵۵۲ پرونده در این حوزه در دادگاه‌های شهرستان صومعه سرا در حال رسیدگی است که وجود این تعداد پرونده مطلوب نیست.

وی در ادامه با اشاره به تغییر کاربری ۱۱۴ هزار و ۲۳۲ متر مربع تغییر کاربری در ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان صومعه سرا، ادامه داد: اقدامات قضائی برای پنج هزار و ۹۸۹ هزار متر مربع در حال انجام است.

دادستان صومعه سرا به تشکیل کمیته‌ای از نماینده دادستانی، بنیاد مسکن، آب، محیط زیست و منابع طبیعی اشاره و اظهار کرد: هر هفته این کمیته در روزهای سه شنبه گشت مشترک در بخش مرکزی و گوراب زرمیخ و تولمات دارند و گزارشات لازم مربوط به تغییر کاربری برای ما ارسال و اقدامات مربوط به ماده ۱۰ انجام می‌شود.

وی همچنین در ادامه به دستور العمل حقوق عامه اشاره و با بیان اینکه بر این اساس ۹ دهیار شهرستان صومعه سرا در اقدامات ترک فعل قرار گرفته اند، افزود: یک مورد اختلاس بانک به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان نیز شناسایی شد که در این راستا کیفر خواست آن صادر شده است.

دادستان صومعه سرا با بیان اینکه فاز اول کارخانه ابریشم به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: فاز دوم این مجموعه در ۶ ماه آینده قابلیت راه اندازی با اشتغال به کار ۲۰۰ نفر را دارد.

انصاری تاکید کرد: احیای کارخانه ابریشم مستلزم حمایت دستگاه‌های اجرایی است، تا بتوانیم موانع احتمالی موجود را برطرف کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار