رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تعطیلات پیش رو ممکن است ورق را برگرداند و ما را مجددا دچار بحران کند.
کد خبر: ۹۶۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲ 02 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی، افزود: هفته پیش رو سرنوشت ساز است چون نقاط تهدید در حوزه انتقال ویروس کرونا با تعطیلات افزایش پیدا می‌کند و باید مناطق مسافر پذیر به دقت در تمام شهرستان‌های استان رصد شود.
وی یادآورشد: تجمع و برگزاری آیین در فضای باز نگرانی کمتری دارد، اما در تعطیلات دورهمی شبانه و رفت و آمد تهدید جدی برای تشدید انتقال ویروس کرونا است.
وی اظهار داشت: نشست‌های سیاسی در استان به ویژه مناطق روستایی برای انتخابات برقرار است و همراه با پذیرایی و ارایه وعده غذایی است که باید با بانیان این محفل‌ها که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد شود.
دکتر جمالیان اضافه کرد: موقعیت آب و هوایی در خردادماه شرایط بهره ‌مندی از فضای باز را فراهم کرده بنابراین نامزدهای انتخاباتی باید هر برنامه‌ای دارند با تعداد کم و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فضای باز انجام دهند.
وی یادآور شد: اگرچه مردم از زمان شیوع کرونا برای تفریح و سفر در محدودیت بوده‌اند، اما نباید با نادیده گرفتن ویروس در تعطیلات نیمه خرداد بار دیگر شرایط وخیم را برای خود و شهروندان رقم بزنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، با اشاره به اینکه هفته گذشته میزان واردات واکسن به کشور کاهش یافته در حالی که نوبت سری دوم واکسیناسیون آغاز شده است، گفت: ۷۸ هزار و ۱۴۲ دُز واکسن در استان تزریق شده و افراد با ۲ نوبت ۱۰ هزار و ۹۰۰ نفر واکسن دریافت کرده‌اند که در مجموع ۹۹ و هفت دهم درصد تاکنون در استان واکسن زده‌اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: در صورتی که این هفته واکسن به استان برسد حتی روز تعطیل جمعه هم تزریق ۶۵ سال انجام خواهد شد.
دکتر علی علیمحمدی افزود: هفته گذشته میزان واردات واکسن به کشور کاهش یافته در حالی که نوبت سری دوم واکسیناسیون آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۵ درصد جمعیت بالای ۷۵ سال استان واکسن دریافت کرده‌اند، افزود: تا آخر هفته آینده واکسیناسیون این گروه سنی تمام می شود و بعد آن تلاش است که سایر گروه‌ها واکسینه شوند.
وی تاکید کرد: ۲ هزار و ۳۰۷ نفر در اراک در هفته اول اردیبهشت تا هفته دوم خردادماه به کرونا مبتلا شدند.
دکتر علیمحمدی یادآورشد: در حال حاضر ۴۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های اراک بستری هستند و خدمات درمان تخصصی دریافت می‌کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: پنج هزار و ۹۳۶ مورد مثبت کرونا در هفته اول اردیبشهت به ثبت رسید که این آمار تاکنون به ۸۲۱ مورد رسیده است.
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: شمار بیماران بستری‌ استان در هفته اول اردیبهشت ماه جاری به دلیل ویروس کرونا از ۶۶۰ نفر اکنون به ۹۵ مورد و بیماران سرپایی نیز از پنج هزار و ۲۰۶ مورد اکنون به ۷۳۶ نفر رسید.
دکتر علیمحمدی گفت: شمار فوتی‌های کرونا در هفته اول اردیبهشت ماه جاری ۱۰۶ مورد بود که اکنون به ۲۷ مورد رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار