کد خبر: ۹۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳ 16 September 2015
مدیر کل امور و توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی از برگزاری جشنواره خلاقیت‌ها و ابتکار کتابداران کتابخانه‌ها تا پایان امسال در کشور خبر داد.
خبرگزاری فارس: برگزاری جشنواره خلاقیت کتابداران در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم شمشیری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به چالش‌های پیش روی کتابخانه‌ها اظهار کرد: اگر بخواهیم با روش‌های گذشته کتابخانه‌ها را اداره کنیم به موفقیت نمی‌رسیم.

وی بر اهمیت کتابخانه‌ها در جامعه تاکید کرد و افزود: بازدید از کتابخانه‌های کشور در راستای قدردانی از کتابداران را آغاز کردیم.

شمشیری هدف بازدید از کتابخانه‌های عمومی در کشور را ارزیابی بین برنامه‌ها و سیاست‌های نهاد کتابخانه‌ها با کتابخانه‌ها در نقاط مختلف است.

مدیر کل امور و توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی با بیان اینکه کتابخانه محیطی فرهنگی فعال و اجتماعی است، تصریح کرد: کتابداران دارای ابتکار و خلاقیت هستند و از این توانمندی باید برای بهتر شدن تمام کتابخانه‌ها استفاده شود.

وی از برگزاری جشنواره خلاقیت‌ها و ابتکارهای کتابداران در کتابخانه‌ها تا پایان امسال در کشور خبر داد و گفت: باید بتوانیم از کتابخانه‌ها سنجش و ارزیابی داشته باشیم.

شمشیری با اشاره به تهیه نرم‌افزار سپهر در راستای ارزیابی کتابخانه‌های کشور خاطرنشان کرد: در دور نخست بازدید از کتابخانه‌ها فرم یک صفحه‌ای ارزیابی داشتیم و اکنون در 400 صفحه طراحی و در قالب نرم‌افزار سپهر ارائه شده است.

مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یادآور شد: بازدید از کتابخانه‌ها در چهار سطح عملیاتی شده و مسئول کتابخانه باید خود را با فرم مذکور ارزیابی کند.

وی با تاکید بر بازدید فصلی مسئولان شهرستانی از کتابخانه‌ها افزود: ماهانه کارشناسان باید 10 مورد بازدید از کتابخانه‌های عمومی کشور داشته باشند.

شمشیری به دور دوم بازدید از کتابخانه‌های عمومی در کشور اشاره کرد و متذکر شد: گیلان بیست و یکمین استان مورد بازدید است.

وی بازدید از کتابخانه‌ها را موجب رقابت بین کتابداران دانست و خاطرنشان کرد: ویرایش سوم ارزیابی از کتابخانه‌ها در حال بررسی است.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت 72 کتابخانه عمومی در گیلان یادآور شد: کمترین نمره کتابخانه عمومی شهری باید 75 و روستایی 60 باشد.

شمشیری نمره 24 کتابخانه شهری گیلان را کمتر از 75 عنوان کرد و متذکر شد: نمره هفت کتابخانه روستایی استان کمتر از 60 ارزیابی شده و در مجموع 31 کتابخانه گیلان معادل 40 درصد از کتابخانه‌های عمومی این استان کمتر از نمره مورد نظر را گرفتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار