مدیر روابط عمومی و بین الملل شهرداری شیراز گفت:این شهرداری به عضویت اتحادیه شهرهای تاریخی جهان که مهمترین اتحادیه برای میراث تاریخی شهرها محسوب می شود، در آمده است.
کد خبر: ۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۸ 01 March 2015
هاشم مظاهری زاده افزود:این اتحادیه، مهمترین سازمان بین المللی حکومت های محلی برای میراث تاریخی شهرها به شمار می آید و هدف آن حفظ این میراث و آگاه سازی برای حفظ هویت تاریخی شهرهاست.

وی ضمن تاکید بر اهمیت نقش دیپلماسی شهری در توسعه شهر و جذب گردشگر افزود: تبادل دانش و تجربه در باره حفظ بناهای تاریخی و چگونگی معرفی و استفاده از این ظرفیت ها از جمله دستاوردهای این عضویت است.

مدیر روابط عمومی و بین الملل شهرداری شیراز،این عضویت را یک فرصت گرانبها برای شیراز دانست و بیان کرد: عضویت در سازمان های مختلف بین المللی آغاز راهی است که به ثمر رسیدن آن ، نیازمند حمایت و همراهی تمام دستگاههاست.

مظاهری زاده ادامه داد: عضویت در اتحادیه شهرهای تاریخی جهان، عرصه همکاری را در زمینه های تخصصی به وجود آورده که برای بهره گیری از آن، همه باید همکاری کنند.

وی با اشاره به برگزاری همایش دوسالانه این اتحادیه گفت: شیراز این قابلیت و ظرفیت را دارد که در سال 2017 میزبانی این نشست را بر عهده بگیرد.

او اضافه کرد: عضویت درسازمان ها و پیمان های بین المللی فرصت و شرایط لازم را برای شکوفایی و استفاده بیشتر از ظرفیت های شیراز فراهم می کند و باعث می شود مسوولان و مدیران، تعهد و الزام بیشتری برای انجام کارها در خود احساس کنند.

مظاهری زاده گفت: امروزه شهرها با ایفای نقش فراملی خوددرزمینه های مختلف و حضور در سازمان های بین المللی ، دیپلماسی شهری را به عنوان یک ضرورت پایه ریزی کرده اند.

وی، با اشاره به جایگاه شیراز در ابعاد ملی و بین المللی بیان داشت:شیراز، شهری با داشته های مذهبی، فرهنگی و علمی است و حضور این کلانشهر در سازمان های بین المللی، فرصتی برای معرفی این داشته ها به تمام جهان است.

مدیر روابط عمومی و بین الملل شهرداری شیراز افزود: شیراز نه تنها به عنوان یک شهر مهم در ایران بلکه به عنوان یک شهر شاخص مذهبی باید به جهانیان معرفی شود.

اتحادیه شهرهای تاریخی در سال 1987 در شهر 'کیوتو ژاپن' راه اندازی شد که دبیرخانه آن نیز در همان شهر قرار دارد و هم اینک 104 شهر از 61 کشور جهان در آن عضویت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار