بعد از ماجرای پرچم ژاپن در بازی با کاشیما؛
بخشی از هواداران استقلال که دوست ندارند پرسپولیس قهرمان لیگ آسیا شود، بعد از ماجرای پرچم ژاپن در حمایت از کاشیما ، حالا برای اولیان کره جنوبی صفحه هواداری ایجاد کرده اند!
کد خبر: ۹۲۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 16 December 2020
در ایتالیا هر کدام از هواداران تیم های آث میلان، یوونتوس و اینترمیلان، آرزوی شکست تیم‌های دیگر را در رقابت‌های اروپایی دارند و در اسپانیا هم به نظر نمی رسد ماجرا میان هواداران رئال مادرید و بارسلونا غیر از این باشد.


به گزارش تابناک ورزشی،  البته وقتی بحث بازی های برون مرزی باشگاهی وسط می آید، برخی این رقابت‌ها را نبردی ملی توصیف می‌کنند، ولی این موضوعی نیست که بتوان نظر مطلقی در مورد آن ارائه کرد و طبیعی است که هر یک از هواداران تیم خودشان را نماینده واقعی کشورشان بدانند و آرزوی تیم‌های دیگر و به خصوص رقیبان اصلی‌شان را در رقابت های باشگاهی برون مرزی داشته باشند.
این همان نکته‌ای است که یکی از سایت های کره‎‌ای پیش از مصاف پرسپولیس و اولسان هیوندای در فینال لیگ قهرمانان آسیا به آن پرداخته و پیج‌هایی که توسط علاقمندان به فوتبال در ایران برای حمایت از اولسان کره جنوبی ساخته شده را زیر ذره بین برده است.

استقلالی‌ها برای حریف پرسپولیس صفحه هواداری زدند!
این مطلب در ابتدا به بخشی از صحبت های کیم دو هون مربی اولسان پرداخته است. او پیش از مصاف با پرسپولیس از عزم شاگردانش برای بردن فینال سال 2020 می گوید: « این آخرین بازی در مقابل بازیکنان است. من قطعا این بازی را می برم و برمی گردم.»


در ادامه این گزارش آمده است:« پس از نهایی شدن حضور اولسان هیوندای و حضور این تیم در فینال مسابقات تعداد زیادی از هواداران فوتبال در ایران با ساختن صفحاتی در فضای مجازی به حمایت از تیم کره‌ای پرداخته اند و امیدوارند این تیم در فینال برنده دیدار برابر پرسپولیس شود.»


بخش بعدی مطلب شرایط اولسان تا قبل از فینال را مورد ارزیابی قرار داده و از صحبت های مربی اولسان وام گرفته است:« اینکه ما تا آخرین لحظه تسلیم نشدیم، ما را به سمت پیروزی هدایت کرد. می خواهم به بازیکنانم بگویم که شما کارتان را انجام دادید و حالا وقت استراحت است. زمانی که به قطر آمدیم، فضا خوب نبود و من به خاطر نتایجی که در لیگ داخلی گرفته بودیم، نا امید بودم. با وجود ویروس کرونا و محدودیت های موجود شرایط هم سخت تر شده بود. اما بازیکنان در سه روز ابتدایی تمرینات بسیار پرنشاطی انجام دادند و از آنها ممنونم که من را کمک کردند تا به فینال برسیم. ما تمام تلاشمان را می کنیم تا این جوی که داریم، حفظ شود و با بهترین نتایج به کشور بازگردیم.»

این مقدمه‌ای برای این سایت کره ای است تا در ادامه به حمایت برخی از هواداران ایرانی، چگونگی و چرایی آن بپردازد و اینطور در مورد ماجرایی که به نظر می رسد برای آنها جذابیت بالایی دارد، بنویسد:« پس از صعود اولسان به فینال مسابقات، بسیاری از هواداران ایرانی به صفحه اینستاگرام این تیم آمده اند و همچنین با راه انداختن پیج‌هایی از پیروزی اولسان حمایت می کنند. پرچم کره جنوبی، بازیکنان تیم فوتبال اولسان و همینطور سمبل های باشگاه،  عکس‌هایی هستند که در این پیج‌ها مورد استفاده قرار گرفته و در برخی از آنها نیز بخشی از دیدار نیمه نهایی میان اولسان و ویسل کوبه را به نمایش گذاشته اند.

در ادامه این گزارش با اشاره به هواداران استقلال آمده است:« این باور وجود دارد که این صفحات توسط هواداران استقلال که در تهران هستند، ایجاد شده است. استقلال یکی دیگر از رقیبان پرسپولیس به شمار می رود؛ دو تیمی که بیش از 50 سال است که رقابت بسیار شدیدی با هم دارند و یکی از رقابتی ترین دربی های قاره را برگزار می کنند. دربی تهران همچنین در سال 2018 به عنوان بهترین دربی قاره آسیا انتخاب شده است.»

 

در بخش دیگری از گزارش به دلایل حساسیت هواداران استقلال و پرسپولیس اشاره شده؛ اینکه فوتبال برای آنها چیزی فراتر از این چیزهاست و به پست‌هایی اشاره کرده اند که در آنها از اولسان در مقابل پرسپولیس حمایت شده است.

درنهایت این سایت کره ای با اشاره به موضوعات زیر گزارش خود را پایان داده است:« در این رقابت پرسپولیس توانسته خودش را به فینال برساند و این در حالی است که استقلال خیلی زود در مرحله یک هشتم نهایی مقابل پاختاکور از دور مسابقات کنار رفت. می‌توان نگاهی اجمالی به آرزوهای هواداران استقلال داشت که شهروند یک کشور هستند ولی نمی خواهند رقیبشان برنده باشد.»

 

دیدار دو تیم اولسان هیوندای که در سال 2012 برای اولین مرتبه موفق به کسب قهرمانی در این رقابت ها شده و پرسپولیس که در سال 2018 مغلوب کاشیما آنتلرز ژاپن شده و همچنان در حسرت اولین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان آسیا است، روز شنبه از ساعت 15:30 دقیقه در استادیوم جنوب قطر آغاز خواهد شد و برنده این مسابقه صاحب جایزه 4 میلیون دلاری این مسابقه خواهد شد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار