سرپرست اداره کل امور اجتماعی گیلان:
باید تلاش کنیم برنامه های مذهبی با رنگ و بوی متناسب با ذائقه جامعه برگزار شود تا همگان ضمن بهره مندی از این برنامه ها به نشاط معنوی نیز دست یابند.
کد خبر: ۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴ 01 March 2015
یونس رنجکش روز یکشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت برنامه های میلاد با سعادت حضرت علی (ع) افزود: تاثیرگذاری برنامه های مذهبی بر نشاط اجتماعی جامعه که بر گرفته از آموزه های دینی است، می تواند نقش مهمی در تحولات اجتماعی داشته باشد.

وی اضافه کرد: هر میزان برنامه های تولید نشاط اجتماعی برگرفته از آموزه های مذهبی باشد، بهتر می توانیم به جامعه آرمانی خود دست یابیم.

رنجکش یادآور شد : باید تلاش کنیم برنامه های مذهبی با رنگ و بوی متناسب با ذائقه جامعه برگزار شود تا همگان ضمن بهره مندی از این برنامه ها به نشاط معنوی نیز دست یابند.

وی اظهار کرد : مردمی کردن برنامه ها نیز باید در اولویت فعالیت دستگاه های فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد و نهادهای دولتی باید از این برنامه ها پشتیبانی کنند.

رنجکش گفت : باید دستگاه های اجرایی در یک همگرایی واحد زمینه را برای حضور بیشتر مردم در برنامه ریزی های فرهنگی بویژه برای مناسبت های مذهبی فراهم کنند.

وی با اشاره به برنامه های بزرگداشت ایام میلاد با سعادت حضرت علی (ع) اضافه کرد : تشکیل ستاد بزرگداشت این ایام، دو ماه زودتر بر این اصل استوار است که بتوانیم با برنامه ریزی های بهتر، زمینه های اجرایی برنامه های متنوع تر با مشارکت های بیشتر مردمی را فراهم کنیم.

رنجکش از دستگاه های اجرایی فرهنگی استان خواست تا برنامه های خود را در قالب بسته های پیشنهادی حداکثر تا 25 اسفندماه جاری به اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان ارسال کنند.

وی ساماندهی برنامه مناسبت های مختلف را از اولویت های این اداره کل در سال آینده ذکر کرد و افزود: تلاش ها باید مبتنی بر بررسی برنامه ریزی با استفاده از امکانات موجود و کاهش هزینه ها و اثربخشی بیشتر برنامه ها در جامعه هدف باشد. 

در این جلسه محمد بابایی پور دبیر بنیاد بین المللی غدیر نیز رئوس برنامه های پیشنهادی این بنیاد به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) در سال آینده را ارائه کرد.

سیزدهم رجب المرجب، سالروز میلاد مولای متقیان حضرت علی (ع) است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار