در دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به بخش امور تربیتی و تکریم از مربیان تربیتی وجود دارد .
کد خبر: ۹۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳ 01 March 2015
لاله های گلگون روی صحنه و کبوتران سپیدبالی که از میانشان پرگشوده اند نماد 17 مربی شهید امور تربیتی دیار سبز گیلان هستند که برای حفظ ایران و دفاع از ارزشهای اسلامی و انسانی جان خود را فدا کردند.

یادواره مربیان آسمانی امور تربیتی و همایش تجلیل سفیران آرامش و امید مدارس با حضور معاونین پرورشی ، مشاوران، مربیان منتخب امور تربیتی استان گیلان در مجتمع فرهنگیان دهکده ساحلی انزلی برگزار شد.

در ابتدای همایش فیلم کوتاهی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان ستاد تجلیل از شهدا برای حاضران به نمایش در آمد که در آن بر حیاتی بودن بزرگداشت شهدا برای کشور و لزوم معرفی معنای شهید و شهادت و ماندگار نمودن فرهنگ شهادت از سوی ایشان تاکید شده بود.

ادامه برنامه قرائت پیام مشترک آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه گیلان و استاندار گیلان بود که در آن اهمیت امور تربیتی و فعالیت مربیان این رشته در تعلیم و تربیت اسلامی دانش آموزان بیان شده بود .

معاونت پرورشی تربیتی اداره کل آموزش و پرورش گیلان روز یکشنبه در این مراسم در سخنانی هشت اسفند سالروز تشکیل نهاد امور تربیتی را حاصل اندیشه متعالی سرداران تعلیم و تربیت شهیدان رجایی و باهنر عنوان کرد .

حمیرا ذکی پور برگزاری این همایش را تجدید میثاق با شهدا و آرمانهای بلند شهیدان رجایی و باهنر برای رشد و باروری روحیه دینی اخلاقی نسل جوان خواند.

وی با اشاره به این که از بین 400 شهید امور تربیتی کشور 17 شهید از دیار سبز گیلان بوده خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به بخش امور تربیتی و تکریم از مربیان تربیتی وجود دارد .

وی یادآور شد: اگر امروز می توانیم حرف تعلیم و تربیت اسلامی را بزنیم به برکت خون شهیدان است که با اهدای جان خود اوج تعلیم و تربیت را به ما نشان دادند.

ذکی پور یاداور شد: سرگذشت پژوهی شهدا از شش ماه قبل کلید خورد و سه جلد کتاب از خاطرات شهدای امور تربیتی کشور تهیه شد که برای استفاده عموم به زودی به چاپ انبوه خواهد رسید.

وی در ادامه با تاکید بر این که مربیان تربیتی طلایه داران امر تعلیم و تربیت اسلامی به شمار می روند افزود: 85شاخص برنامه ای از سوی وزارت آموزش تدوین شده و در حال اجرا است .

معاونت پرورشی تربیتی اداره کل آموزش و پرورش گیلان در خاتمه ابراز امیدواری کرد جهاد فرهنگی و مجاهدت در راه رشد و بالندگی کشور و دین علم و اخلاق سرلوحه کار تمامی مربیان امور تربیتی باشد. 

در خاتمه این همایش از 330 مربی تربیتی و مشاور برتر آموزش و پرورش گیلان تجلیل بعمل امد.

استان گیلان با بیش از 376 هزار دانش آموز ، حدود چهار هزار مربی و حدود 500 مشاور دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار