معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه تاکنون هیچ دانش آموزی در این استان به کرونا مبتلا نشده است، گفت: ۹۰ از بیماران کرونایی بستری مراکز درمانی گیلان مساعد نیست.
کد خبر: ۹۱۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴ 28 October 2020

آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه کرونا باز هم در استان گیلان رکورد زد، گفت: در شبانه روز گذشته ۱۰۰ بیمار با علائم کرونا در استان گیلان شناسایی و در مراکز درمانی بستری شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مجموع بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی گیلان به ۴۲۰ بیمار می‌رسد، افزود: از این تعداد ۹۰ بیمار با وضعیت حاد در بخش‌های آی سی یو بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه عدم استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی از مهم‌ترین دلایل افزایش بیماری کرونا است، تصریح کرد: حساسیت شهروندان نسبت به کرونا کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بررسی‌های نشان می‌دهند استفاده از ماسک در سطح مدارس گیلان بسیار مطلوب‌تر از سطح جامعه بوده است، افزود: از ابتدای بازگشایی مدارس تاکنون هیچ ابتلای به بیماری کرونا در میان دانش آموزان مشاهده نشده که این به دلیل رعایت دستورالعمل‌ها، حساسیت والدین و استفاده از ماسک است.

حیدرزاده ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده میزان استفاده از ماسک در استان گیلان ۶۰ درصد و رعایت فاصله اجتماعی به زیر ۴۰ درصد رسیده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار