مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به کمک بیش از دو میلیارد و سیصد میلیون تومانی خیرین گیلانی برای مبارزه با کرونا گفت: تهیه و توزیع پنجاه‌هزار پرس غذای گرم، توزیع حدود ۲۰ هزار ملزومات بهداشتی، ۴۵۰۰ بسته معیشتی، ایجاد ۱۵ کارگاه ماسک در استان که ۱۳۴۰۰ ماسک تولید شد و غیره ازجمله اقداماتی بود که توسط خیرین برای مبارزه با کرونا در گیلان اقدام شد.
کد خبر: ۹۱۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷ 24 October 2020

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستاد علیزاده امروز در همایش یاوران وقف در سالن کانون زینبیه لنگرود با بیان اینکه سابقه برخی از وقف‌ها به بیش از ۳۰۰ سال می‌گذرد، اظهار کرد: وقف به معنای حقیقی کلمه یک انفاق بی‌منت و عزت بشری است و خدا نیز به آن اهمیت داده است. 

وی با بیان اینکه کارکردهای مختلف وقف نیازمندی‌های بشر را می‌تواند برطرف کند، گفت: خدا در قران می‌فرمایند قبل از اینکه از دنیا بروید انفاق کنید تا در دنیای ابدی انسان تأسف نخورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه مهم‌ترین کاری که انسان می‌تواند انجام دهد صدقه جاریه است، افزود: انسان با وقفی که انجام می‌دهد نامش بعد از مرگش نیز بر سر زبان‌ها است و نیازمندان از آن وقف متنعم می‌شوند.

علیزاده با بیان اینکه وقف می‌تواند خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان باشد، تصریح کرد: در دوران رژیم شاهنشاهی که شاه دستور جلوگیری از برگزاری مراسم‌های عزاداری را داده بود برخی از بزرگان و علما همه دارایی‌های خود برای برگزاری مراسم‌های عزاداری وقف کردند که بعد از گذشت چند صدسال هنوز هم آن وقف جاری و مراسم‌هایی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به کمک بیش از دو میلیارد و سیصد میلیون تومانی خیرین برای مبارزه با کرونا گفت: تهیه و توزیع پنجاه‌هزار پرس غذای گرم به ارزش چهار میلیون تومان، توزیع حدود ۲۰ هزار ملزومات بهداشتی به ارزش هشت‌صد میلیون تومان، ۴۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان، ایجاد ۱۵ کارگاه ماسک در استان که ۱۳۴۰۰ ماسک تولید شد و غیره ازجمله اقداماتی بود که توسط خیرین برای مبارزه با کرونا در گیلان اقدام شد. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با تأکید بر تشویق مردم بر ایجاد وقف مشارکتی بیان کرد: در وقف مشارکتی اصرار نداریم تا حتماً زیر نظر اوقاف وقف مشارکتی صورت گیرد بلکه مهم انجام شدن آن در موضوعی مشخص است که دستگیر مردم و نیازمندان باشد.

 علیزاده با بیان اینکه با بیان اینکه امامزاده محمد کیاکیلایه آبروی شهرستان لنگرود است، افزود: باید شان این امامزاده با همکاری شهرداری و شورا و مسؤولین شهری حفظ شود و جایگاه امامزاده محمد این نیست که در شرایط فعلی قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار