- فرماندار تالش گفت: پرورش‌دهندگان ماهیان خاویار و آبزیان به دلیل ممنوعیت حفر چاه آب، در مضیقه و مشکل هستند و صدور مجوز حفر چاه برای آنها در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 24 October 2020

صدور مجوز حفر چاه آب برای پرورش دهندگان ماهیان خاویاری و آبزی پروری از تعهدات سال های قبل مسئولان امر در این شهرستان بوده اما اجرا نشده و تولید کنندگان دچار مشکل هستند.

وی افزود: مجوز حفر چاه باید از سال گذشته صادر می شد اما طبق گزارش معاون برنامه ریزی اقدام نشده است و با عنایت به توجه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان، امیدواریم پیگیری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در این خصوص کارگشا باشد.

مدیر شیلات تالش نیز در این خصوص گفت: در این شهرستان ۱۶۲ استخر یا مزرعه آبزی پروی با ظرفیت تولید سالانه سه هزار و ۵۰ تن فعال است .

محمد تقی زمانی تعداد چاه های آب دارای مجوز را ۱۳۶ حلقه برشمرد و اظهار کرد: از سال ۹۸ تا امروز هیچگونه پروانه و مجوز بهره برداری از آب چاه برای آبزی پروری در شهرستان تالش صادر نشده است.

وی ادامه داد: به علت ممنوعیت افزایش چاه آب آبزی پروری از دو سال قبل، صنعت آبزی پروری توسعه لازم را نیافته و بر شمار مزارع یا استخرهای پرورش ماهی افزوده نشده است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار