فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به افزایش ضریب امنیت این استان در شش ماه نخست امسال، گفت: پیشگیری از وقوع سرقت مهم ترین مطالبه مردم گیلان است.
کد خبر: ۹۱۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴ 24 October 2020

 سردار عزیزالله ملکی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نیروی انتظامی به عنوان یکی از متولیان امنیت در جهت پایدار کردن آن تلاش می‌کند، بیان کرد: برای ایجاد امنیت پایدار نیازمند تعامل همه دستگاه‌ها هستیم زیرا در این صورت امنیت مطلوب تحقق می‌یابد.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه بسیاری از مسائل امنیتی ریشه اجتماعی دارد، افزود: کم کاری برخی سازمان‌ها می‌تواند یک مطالبه اجتماعی را به یک موضوع امنیتی تبدیل کند زیرا در زمان بحران جرایم در حوزه نیروی انتظامی نیز بالا می‌رود.

وی به ارتباط میان بیکاری و بالا رفتن آمار جرایمی مانند سرقت اشاره کرد و افزود: هرچقدر اوضاع اقتصادی بدتر باشد و میزان اشتغال در جامعه کم شود در حوزه امنیتی نیز اوضاع بدتر می‌شود و جرایمی مانند سرقت نیز افزایش می‌یابد.

سردار ملکی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع سرقت اولین درخواست مردم گیلان است که باید با اشراف و رصد اطلاعاتی خود جرایم را کاهش دهیم، گفت: اولویت ما در گیلان پیشگیری از وقوع سرقت است و اگر در این حوزه عملکرد خوبی داشته باشیم می‌توانیم امنیت پایدار را نیز ایجاد کنیم.

فرمانده انتظامی گیلان با تاکید بر اینکه در شش ماهه نخست امسال ضریب امنیت این استان افزایش یافته است، عنوان کرد: در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم رتبه نخست کشوری و در حوزه کشف جرایم نیز رتبه سوم کشوری را به دست آورده‌ایم.

وی به افزایش ۶۳ درصدی در حوزه کشف مواد مخدر در شش ماهه نخست امسال در گیلان اشاره و اظهار کرد: در حوزه تصادفات نیز با کاهش ۱۸ درصدی جانباختگان مواجه هستیم.

سردار ملکی با بیان اینکه نیروی انتظامی و دستگاه قضا با خرده‌فروشان مواد مخدر و یا معتادان متجاهر برخورد می‌کند اما این افراد پس از دوره کوتاهی مجدداً به جامعه باز می‌گردند، افزود: اگر معتاد شغل نداشته باشد مجدداً به سمت جرایم برمی‌گردد و انجام کار قضائی و انتظامی به تنهایی کافی نیست.

وی با بیان اینکه اگر موقعیت اقتصادی و شغلی مردم بهبود یابد جرایم نیز کم می‌شود، تصریح کرد: طبق بررسی‌ها میزان سرقت‌های خرد در ۱۰ روز اولی که مردم یارانه می‌گیرند کاهش می‌یابد و این موضوع نشان می‌دهد که رابطه تنگاتنگی میان وضعیت اقتصادی و جرایم وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار