مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به استقرار جوی پایدار تا اواسط هفته جاری در این استان، گفت: از روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی شاهد بارش باران و کاهش دما خواهیم بود.
کد خبر: ۹۱۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲ 24 October 2020

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی این الگوها نشان دهنده استقرار جوی غالباً پایدار و شکل گیری جریانات جنوبی در منطقه است.

وی با بیان اینکه بنابراین، کاهش ابر، وزش باد جنوبی بویژه ارتفاعات و دامنه‌ها و روند افزایش نسبی دما تا اواسط هفته جاری برای گیلان پیش بینی می‌شود، افزود: همچنین طی این مدت در بعضی نقاط بویژه نواحی جلگه‌ای پدیده مه مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه از روز دوشنبه با نفوذ سامانه پرفشار و شمالی شدن جریانات، کاهش نسبی دما، در بعضی ساعات بارندگی و وزش باد پیش بینی می‌شود، گفت: برای امروز (شنبه) برای اکثر نقاط گیلان آسمانی صاف تا قسمتی ابری، بعضی نقاط همراه با مه، افزایش نسبی دما، گاهی افزایش ابر و وزش باد جنوبی بویژه ارتفاعات و دامنه‌ها پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت دریا برای انجام فعالیت‌های دریانوردی و صید و صیادی مناسب است، تصریح کرد: برای شهر رشت مرکز استان گیلان نیز آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی شده است.

دادرس ادامه داد: در حال حاضر بیشینه دمای هوای شهر رشت ۲۵ درجه سلسیوس و رطوبت نیز ۹۸ درصد است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار