رییس اداره اوقاف و امور خیریه آستانه اشرفیه گفت : با توجه به شیوع ویروس کرونا ، از ابتدای سال جاری تاکنون یکهزار بسته معیشتی از سوی این اداره بین اقشار نیازمند این شهرستان توزیع شده است.
کد خبر: ۹۱۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴ 20 October 2020

علی خوشخو روز سه شنبه در نشست با  خبرنگاران این شهرستان  به مناسبت دهه وقف  اظهار داشت: هزینه تهیه و  توزیع این بسته های معیشتی ( هر بسته به ارزش ۳ میلیون ریال ) ، از محل نیات واقفین و  نذورات بقاع متبرکه تامین شد، ضمن آنکه روند توزیع چنین بسته هایی در منطقه همچنان تداوم خواهد داشت.

وی،  توسعه ، احیاء و ترویج فرهنگ وقف را  از جمله سیاست های اصلی  اداره اوقاف و امورخیریه عنوان و تصریح کرد: شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن ۶۱ بقعه متبرکه از کانون های مهم مذهبی استان گیلان به شمار می رود.

وی با اشاره به ثبت ۱۴۴ موقوفه و یکهزار و ۲۴۲ رقبه در این شهرستان  یادآور شد: تامین هزینه مراسم سوگواری سیدالشهداء (ع) ، کمک به نیازمندان ، توسعه مساجد و بقاع متبرکه از جمله نیات واقفین این شهرستان به شمار می رود.

خوشخو ، عمل به نیات واقفین را از  وظایف مهم  این اداره بیان و خاطر نشان کرد: در جهت عمل به نیات واقفین و  طی یکسال گذشته ، ۵۶۰ میلیون ریال از محل درآمد موقوفات این شهرستان در زمینه هایی چون  کمک به نیازمندان و دانش آموزان بی بضاعت، تامین هزینه های دارو و درمان بیماران ، برپایی آیین های عزاداری امام حسین (ع) هزینه شده است.

وی از وقف به عنوان نیتی حسنه و یکی از ماندگارترین اعمال یاد و اضافه کرد: با هدف ترویج فرهنگ وقف امسال و در دهه گرامیداشت وقف  بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی مانند برگزاری نشست های تخصصی ، نواختن زنگ وقف در مدارس ، دیدار با خانواده های شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی ، دیدار با واقفین خیراندیش ، ویزیت رایگان ، مراسم و مسابقات فرهنگی در این شهرستان اجرا و یا در دست اجرا قرار دارد.

به گفته خوشخو ، در طول سال نیز برنامه های فرهنگی ، اجتماعی و قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان در قالب طرح هایی چون آرامش بهاری ، ضیافت الهی ، نشاط معنوی ، دهه کرامت و بزرگداشت امامزادگان جلیل القدر(ع) ، بصیرت عاشورایی ، مهر تندرستی ، نشست های تخصصی ، شمیم حسینی (ع) ، دستهای مهربانی ، سوگواره یاس نبوی (ع) ؛ جشن ولایت علوی ، اکمال دین نبوی به اجرا در می آید.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آستانه اشرفیه در پایان از کلیه افرادی که موقوفاتی را در اختیار دارند خواست تا با پرداخت به موقع حقوق موقوفات ، این اداره را در عمل به نیات واقفین یاری کنند.

 آستانه اشرفیه در شرق  گیلان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است. این شهرستان ۶۱ بقعه متبرکه، ۱۴۴ موقوفه و یکهزار و ۲۴۲ رقبه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار