رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر از جریمه ۸۰ میلیون ریالی برای یک فرد آلوده کننده محیط زیست در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷ 18 October 2020

 به گزارش روز یکشنبه روابط اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان،  علی محمد پور بیان کرد: یکی از ساکنان رحیم آباد رودسر که از طریق دفع غیر اصولی فاضلاب دامی باعث آلودگی ومزاحمت بهداشتی ساکنان مجاور شده بود با حکم قضایی به پرداخت هشتاد میلیون ریال جریمه در حق دولت محکوم شد.
وی ادامه داد: علی رغم صدور چندین بار اخطاریه زیست محیطی و عدم تمکین صاحب واحد، نامبرده با تشکیل پرونده حقوقی به مراجع قضایی معرفی شد.
وی اظهار داشت : متخلف در مراجع قضایی به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به جزای نقدی ذکر شده، محکوم شد.
در اردیبهشت ماه امسال نیز یک شهردار و چهار دهیار در شهرستان رودسر بدلیل تخلفات محیط زیستی به حبس و انجام خدمات عمومی محکوم شدند؛ چهار دهیار در شهرستان رودسر به علت انباشت پسماند در معابر عمومی و فضای باز حوزه استحفاظی خود و همچنین یک شهردار بدلیل دفن غیر اصولی پسماند به دادگاه معرفی و محکوم شدند.
با توجه به کنترل و پایش مستمر کارشناسان این اداره از جاده ها و معابر عمومی شهرستان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه پسماند، پس از مستند سازی، اخطاریه های لازم برای پاکسازی و رفع مشکل داده می شود و مدیر مربوطه در صورت عدم تمکین به مفاد اخطاریه به دادگاه معرفی خواهد شد.
شهرستان رودسر در حدود یکصد کیلومتری رشت و در شرق گیلان واقع شده است که از شمال به دریای خزر از جنوب به رشته کوه‌های البرز از خاور به رامسر و از باختر به املش و لنگرود منتهی می‌شود.
قسمت کوهستانی شهرستان رودسر، خوش آب و هوا و سردسیر است. قسمت شمالی این شهرستان واقع در حد جنوبی دریای خزر و منطقه جلگه ای  ناحیه‌ای مرطوب است. رود پلرود، با شاخه‌های کیارود و شیرارود در این شهرستان جریان دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار