مدیرکل استاندارد گیلان با تاکید بر ضرورت رعایت استانداردهای لازم توسط تولید کنندگان به پوشش حدود ۶۸۱ واحد تولیدی استان از سوی اداره کل استاندارد اشاره کرد و گفت: جهش تولید بدون کیفیت محصولات و رعایت استاندارد ها امکانپذیر نیست.
کد خبر: ۹۰۹۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶ 14 October 2020

داریوش اشکانی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یکی از وظایف واحدهای تولیدی را ارتقای کیفیت کالا دانست و اظهار داشت: استاندارد ها حداقل کیفیت را تعریف کرده است و خط قرمز ما کیفیت محصولات و رعایت استاندارد ها است

وی با اشاره به اینکه استانداردهای ملی در هر دوره پنج ساله بازنگری می شود، استاندارد کشور ما در دنیا در سطح قابل قبولی است و طی چهار سال اخیر رتبه استاندارد ملی مان در عرصه بین المللی از جایگاه ۴۶ به ۲۱ رسیده است.

وی با اشاره به اجرای طرح طاها در تملک و نشان استاندارد در راستای نظارت بر رعایت استانداردهای لازم از سوی واحدهای تولیدی افزود: این طرح براساس مصوبه ای که تعرفه آن مشخص شده است اجرا می شود و بدلیل ایجاد نشدن شبهه در زد و بند با واحد تولیدی، همانند مصرف کنندگان از بازار کالا خریداری و آزمون می کنیم.

وی ادامه داد : در اجرای طرح طاها گاهی با نشان جعل استاندارد روبرو می شویم که در همین راستا امسال حدود ۲۵ مورد تقلب نشان استاندارد در استان شناسایی شد.

اشکانی پور خاطر نشان کرد: مصرف کنندگان باید در هنگام خرید علاوه بر نشان استاندارد به کد ۱۰ رقمی منحصر بفردی که قابل رهگیری است، توجه کنند و برای اطمینان از اصالت کالا می توانند آن شماره را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷  پیامک کنند.

وی تصریح کرد: نظارت بر محصولات و خدمات، بخشی از وظایف دستگاه های نظارتی است اما مردم نیز باید با دقت در خریدهای شان به ما کمک کنند.

مدیرکل استاندارد گیلان نشانه گذاری محصولات را از فاکتورهای مهم در آزمون محصولات خواند و تصریح کرد: تاریخ تولید، انقضا و شرایط نگهداری از جمله مواردی است که باید بر آن در هنگام خرید دقت کافی را داشت؛ ضمن آنکه اگر این مولفه ها رعایت نشد به سامانه ۱۵۱۷ اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار