۴۷۰ بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۵۲ میلیارد تومان از دولت پاداش پایان خدمت طلب دارند که با وجود گذشت یک و نیم سال از آن هنوز هیچ اهتمامی از سوی دولت برای پرداخت آن دیده نمی شود.
کد خبر: ۹۰۹۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 14 October 2020

طبق قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه‌های ضروری به کارکنان دولت، به کارکنان رسمی ثابت و دارای عناوین مشابه وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب ۱۳۷۰ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی مشمول مقررات استخدامی هیئت‌علمی دانشگاه تهران در هنگام بازنشستگی، ازکارافتادگی و یا فوت در مقابل کلیه سوابق خدمت دولتی «به ازای هرسال خدمت معادل یک ماه آخرین حقوق و فوق‌العاده‌های دریافتی» که ملاک کسور بازنشستگی است به‌عنوان پاداش پایان خدمت پرداخت می‌شود.

پاداش پایان خدمت بازنشستگان به‌رسم هرساله توسط دولت و از طریق سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌شود که عمده این مطالبات در وزارت آموزش و پرورش بود و بازنشستگان فرهنگی توانستند پس از مدت‌ها انتظار این حق قانونی خود را دریافت کنند.

علاوه بر بازنشستگان آموزش و پرورش، گروه دیگری از بازنشستگان از جمله بازنشستگان حوزه سلامت نیز همچنان در صف انتظار هستند تا دولت نگاه مهربانانه به آن‌ها داشته و حق مسلم آنان را به موقع پرداخت کند تا بتوانند روزگار بازنشستگی خود را با جیب پُر آغاز کنند.

بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از جمله گروه‌های مطالبه گری هستند که ماه‌هاست دولت دیون آن‌ها را پرداخت نکرده و مطالباتی که قرار بود به عنوان پاداش پایان خدمت آنان تلقی شود با گذشت هرروز از تأخیرش کامشان تلخ‌تر می‌شود.

دغدغه بازنشستگان علوم پزشکی گیلان امروزه تنها یک مطالبه نیست بلکه بدعهدی دولت با این قشر و فرق قائل شدن بین مدافعان سلامت دیروز با سایر بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی از جمله آموزش و پرورش خاطر آن‌ها را رنجیده‌تر کرده است، رنجشی که طی ایام اخیر چند بار منجر به اعتراض و تجمع اعتراضی نیز شده است.

۴۷۰ بازنشسته چشم انتظار اهتمام دولت برای پرداخت سنوات

دکتر عباس صدیقی نژاد، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به مطالبات به‌حق بازنشستگان این دانشگاه می‌گوید که ۴۷۰ تن از بهترین همکاران دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی سال گذشته تاکنون بازنشسته شده‌اند و طبق قانون باید به آن‌ها پاداش پایان خدمت پرداخت شود.

به گفته وی، علوم پزشکی گیلان به‌صورت مکرر پاداش پایان خدمت بازنشستگان را از سازمان برنامه و بودجه پیگیری کرده تا در سریع‌ترین زمان ممکن اعتبار ۵۲ میلیارد تومانی پاداش بازنشستگان این دانشگاه پرداخت شود.

پاداش پایان خدمت بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از سوی دولت در حالی پرداخت‌نشده که ارزش پول کشور بنا بر آمار مراجع رسمی کشور هرروز در حال پایین آمدن و نرخ تورم نیز نسبت به مدت مشابه دو سال گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته است.

گرچه اذعان مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و اسناد در این زمینه نشان می‌دهد، پاداش بازنشستگان پیگیری شده اما دولت ازجمله سازمان برنامه‌وبودجه در جهت در نظر گرفتن رفاه حال بازنشستگان و به‌پاس زحمات سی‌ساله آن‌ها باید در پرداخت پاداش پایان خدمت این قشر تعجیل کند تا علاوه بر احقاق حقوق ازدست‌رفته آنان، از بروز مشکل جلوگیری کند.

پاداش بازنشستگان علوم پزشکی گیلان مطالبه‌ای است که دولت نباید نسبت به آن بی‌توجهی کند بلکه باید نسبت به پرداخت آن‌که اکنون بیش از یک سال و نیم گذشته اهتمام بیشتری داشته تا در روزگار سخت معیشتی و تنگناهای اقتصادی، گره‌گشایی برای امورات آن‌ها باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار