به دلیل کاهش دمای نخستین ماه پاییز
مشترکان گیلان ، نیمه نخست مهرامسال ، 300 میلیون متر مکعب گاز مصرف کردند.
کد خبر: ۹۰۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱ 14 October 2020
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ مدیرعامل شرکت گاز گیلان امروز در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت : مشترکان گاز استان شامل مشترگاز گاز نیروگاهی ، صنعتی ، خانگی و تجاری نیمه نخست مهر امسال ، به دلیل کاهش محسوس دما ، 300 میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 4 درصد بیشتر است.
 

حسین اکبر افزود : از 300 میلیون مترمکعب گاز مصرف شده در این مدت ، 128  میلیون مترمکعب را مشترکان بخش های خانگی ، تجاری ، صنعتی و حمل و نقل استان مصرف کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ، 14 درصد بیشتر است.

 

وی اضافه کرد : سرمای هوا در این مدت سبب شد تا مشترکان غیرنیروگاهی گیلان فقط در یک شبانه روز ، 13 میلیون مترمکعب گاز مصرف کنند که در مقایسه با مهرماه پارسال ، رکورد بی سابقه ای است.

 

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به نحوه محاسبه بهای گاز مصرفی مشترکان بیان کرد: براساس دستورالعمل شركت ملي گاز ايران ، براي محاسبه بهای گاز مصرفی ، سال به 2 فصل گرم و سرد تقسيم مي شود كه فصل سرد از تاريخ 16 آبان ماه آغاز می شود و برای رفاه حال مشترکان ، نرخ گاز  به صورت پلکانی محاسبه می شود.

 

حسین اکبر با بیان اینکه مصرف گاز در مهر با مبلغ فصل گرم محاسبه می شود ، از مشترکان خواست : برای کاهش هزینه ها و کمک به اقتصاد خانواده ، در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

 

وی تصریح کرد : مشترکان برای اطلاع بیشتر از نحوه محاسبه هزینه گاز مصرفی بر اساس فصل های گرم و سرد سال ، می توانند به سایت شرکت گاز گیلان به نشانی www.nigc-gl.ir  مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار