معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ابتلا به کرونا در استان رو به افزایش است و تک تک افراد جامعه در قبال این وضعیت مسئول هستند و باید برای حفظ سلامت خود و جامعه با حساسیت دستورالعملهای بهداشتی را رعایت کنند.
کد خبر: ۹۰۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷ 14 October 2020

دکتر آبتین حیدرزاده شامگاه سه شنبه در گفت و گویی تلویزیونی افزود: تا دو هفته گذشته آمار ابتلا به بیماری کرونا در وضعیت نسبتا تثبیت شده بود 

وی اظهار داشت: این وضعیت بیانگر آن است که عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و افزایش سفرها باعث شده که موارد بیماری و آمار مبتلایان و در این میان، بیماران بد حال که بستری می شود، افزایش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با تاکید بر اهمیت استفاده از ماسک در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا گفت : مردم باید این مهم را جدی بگیرند.

وی بیان داشت: میزان استفاده از ماسک در گیلان زیر ۶۰ درصد و رعایت پروتکل های بهداشتی شامل مجموع توصیه ها اعم از استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی ١.٨ متر، شستن مداوم دست ها و استفاده از الکل در مکان های توزیع مواد غذایی در کل حدود ۴۲ درصد است که این آمار در این استان مطلوب نیست.

وی در این میان نسبت به درگیری شدید افراد بالای ۶۰ سال و نیز کودکان زیر ۱۰ سال به بیماری کووید ۱۹ هشدار دارد و گفت: علاوه بر ابتلا، آمار فوتی ها نیز در این گروه‌ها افزایش‌یافته و مردم باید رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین استفاده از ماسک را به ‌عنوان یک مسئولیت اجتماعی بپذیرند.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کرونا بود.  

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار