مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: در یک سال اخیر پنج میلیارد تومان از محل درآمد موقوفات با عمل به نیات واقفان خیراندیش در این استان هزینه شده است.
کد خبر: ۹۰۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ 13 October 2020

حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده روز سه شنبه به مناسبت فرارسیدن دهه وقف در نشست خبری در جمع خبرنگاران در رشت اظهار داشت: این مبالغ بر اساس نیات واقفان در زمینه های مختلف مذهبی، اجتماعی ، فرهنگی، کمک به مستمندان و غیره هزینه شده است.

وی در تشریح اجرای طرح کشوری مهر تندرستی از سوی اوقاف و امور خیریه در گیلان افزود: طرح مهر تندرستی برای درمان و داروی رایگان بیماران اجرا می شود که طی یک سال اخیر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل درآمد موقوفات با نیت دارو و درمان هزینه شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح دست های مهربانی به عنوان یکی دیگر از طرح های کشوری و اجرای آن در استان خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح بسته های معیشتی از سوی اوقاف و امور خیریه نیز بین نیازمندان توزیع می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان بیان داشت: در اجرای طرح مهر تحصیلی ۶۶۷ بسته نوشت افزار از محل موقوفات و ظرفیت خیرین تهیه و در اختیار دانش آموزان بی بضاعت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اجرای طرح کشوری شمیم حسینی در گیلان در ایام محرم و صفر اضافه کرد: در اجرای این طرح به هیات های عزادارای از محل درآمد موقوفات استان در مجموع ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت:  محرم و صفر امسال ۷۰ کاروان با عنوان حسینیه سیار در این استان راه اندازی شده است.

وی برگزاری کاروان های شادی را یکی از برنامه های اوقاف و امور خیریه در ولادت های مختلف از جمله ولادت امام زمان (عج) عنوان و خاطر نشان کرد: ۵۳ کاروان شادی در مناسبت ها و ولادت های مختلف در این استان حرکت داده  شده است.

وی در ادامه سخنانش با تشریح وقف های انجام شده از دهه وقف پارسال تاکنون یادآور شد: در این مدت ۱۲ وقف جدید به مساحت پنج هزار متر مربع در گیلان به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه از مجموع وقف های ثبت شده، پنج وقف قرآنی است، خاطر نشان کرد: این وقف ها با نیات دیگر شامل ساخت و توسعه مسجد، انجام کارهای قرآنی و غیره ثبت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در این نشست خبری ضمن تشریح اقدامات اوقاف و امور خیریه گیلان طی یک سال اخیر در حوزه قرآنی اضافه کرد: ۵۰ مربی  در ۵۰ کلاس در مرکز افق "مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی" فعالیت دارند.

حجت الاسلام و المسلمین علیزاده با بیان اینکه در این مدت ۱۸ کرسی تلاوت تفسیر قرآن کریم "البته در شرایط بیماری کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی" برگزار شد، اظهار داشت: ۳۵۰ جلد قرآن کریم به موسسات قرآنی و برخی مساجد گیلان تحویل داده شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برگزاری چهل و سومین دوره مسابقه های قرآن کریم "مرحله استانی" در استان گیلان اضافه کرد: بعد از برگزاری مرحله شهرستانی این مسابقه ها، ۸۷ نفر به مرحله استانی راه یافتند که از این تعداد ۹ آقا و ۱۰ خانم به عنوان برگزیدگان استان به مرحله کشوری راه یافتند.

۲۴ مهرماه تا سوم آبان ماه دهه وقف نام گرفته است.

استان گیلان دارای افزون بر ۲۰ هزار رقبه و ۹۴۱ بقعه متبرکه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار