مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به اجرای پنج میلیارد تومان از محل نیات واقفان در این استان، تأکید کرد: باید وقف مشارکتی را در شهرهای گیلان ترویج دهیم.
کد خبر: ۹۰۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 13 October 2020

حجت الاسلام ستار علیزاده پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن دهه وقف، اظهار کرد: سنت حسنه وقف با وجود برکات و اثرات فراوان مظلوم واقع شده است.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه اصحاب رسانه می‌توانند در حوزه شناساندن وقف بسیار مؤثر عمل کنند، تصریح کرد: وقف بر اساس نیات واقفین خیراندیش بوده که بزرگترین آرزوی ما جلب اعتماد عمومی است.

وی با تاکید بر اینکه وقف کلیدی ترین نهاد فرهنگی و اقتصادی جامعه است، خاطر نشان کرد: یکی از بهترین راه‌ها راه اندازی وقف‌های جدید و وقف‌های مشارکتی و گروهی است.

توزیع ۲۰ هزار بسته ملزومات بهداشتی در گیلان

علیزاده با تأکید بر ضرورت ترویج وقف مشارکتی در میان آحاد جامعه، افزود: باید به گونه‌ای در این زمینه عمل شود که شاهد راه اندازی یک پروژه وقف مشارکتی در هر شهرستان باشیم.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه بزرگترین ظرفیت معنوی جهت تدوین و تبیین مکتب اهل بیت را دارد، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا درآمدهای بقاع پایین آمده است.

مدیرکل اوقاف گیلان در ادامه با اشاره به اینکه ۲۰ هزار بسته ملزومات بهداشتی به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان توزیع در میان نیازمندان توزیع شده است، اظهار کرد: پنج هزار کمک معیشتی به ارزش یک میلیارد تومان و توزیع ۶۰ هزار پرس غذا در محرم و صفر به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان از دیگر برنامه‌های اجرا شده از سوی این نهاد در گیلان بوده است.

علیزاده با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا ۱۵ کارگاه تولید ماسک با تولید ۱۴۰ هزار ماسک در بقاع متبرکه راه اندازی شد، اضافه کرد: در حوزه فرهنگی، اجتماعی و قرآنی مراکز افق راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه پنج میلیارد تومان از محل نیات واقفان در سطح استان گیلان اجرایی شده است، افزود: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز در حوزه دارو و درمان، خرید تجهیزات درمانگاهی و کمک به بیماران صعب العلاج هزینه شده است.

شناسایی ۳ موقوفه جدید به ارزش بیش از ۴ میلیارد در گیلان

علیزاده با بیان اینکه ۶۶۷ بسته لوازم التحریر به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان از محل موقوفات و ظرفیت خیرین تهیه و در میان دانش آموزان نیازمند توزیع شد، خاطر نشان کرد: در طرح شمیم حسینی و کمک به هیئت‌های عزاداری ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ۵۳ کاروان شادی در ولادت و ۷۰ حسینیه سیار در ایام محرم و صفر راه اندازی شده است، افزود: در حوزه عمرانی مردم و خیران ٣٠ میلیارد تومان به بقاع متبرکه کمک کردند.

علیزاده به طرح توسعه حرم سید جلال الدین اشرف در شهرستان آستانه اشرفیه اشاره کرد و گفت: این حرم از سه هزار متر به ۱۱ هزار متر توسعه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به ثبت ۱۲ وقف جدید در شش ماهه نخست امسال در استان گیلان، گفت: سه موقوفه جدید با ۳۸۵ متر مربع مساحت و به ارزش چهار میلیارد و ٣٠٠ میلیون ریال نیز در گیلان شناسایی شده است.

مدیرکل اوقاف گیلان در ادامه با بیان اینکه ٨٧ نفر از مرحله شهرستانی به مسابقات استانی راه یافته اند، افزود: از این تعداد ١٩ نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار